Kan akvarium stå i sola?

tenkte og skaffe meg en 100-110l akvarium . er det noen som har noen forslag? (billige?) har en 60l med 4 små gullfisker og hadde tenkt til og fytte disse til 100leren og ha guppy og platy i 60leren.. kansje 5 ottoer også.

hvor mange guppyer og platyer kan jeg ha i en 60l?

jeg lurte også på om akvariumet kan stå i sola? jeg vet at det blir mye alger men går det?
Hvis akvariet står i solen vil du ikke bare få alger, men temperaturen vil også kunne øke.
Ville ikke anbefalt å sette det i sola, nei. Spesielt med gullfisk, som skal ha forholdsvis kaldt vann. Blir vanskelig å holde temperaturen nede om sommeren.

Og algeproblemene du nevner med mye dagslys på karet er absolutt et minus.

Hvor mange guppy og platy i en 60 liter? De yngler lett, så hvis du starter med en hann og to-tre hunner, har du fort det tredobbelte hvis du har planter yngelen kan gjemme seg i og platyene ikke spiser alle.

Men iom at guppy lett drar med seg innvollsorm/parasitter og sjelden lever mer enn noen måneder, er frafallet ofte stort også.



hadde et lite ottokar på 40 liter med 6 otto i. Lot det stå sånn at det hadde ca en time sol om dagen. Aldri sett de så fulle av liv som da. Store algeproblemet fikk jeg heller ikke, det fikset ottoene

Men tror ikke jeg ville latt det stå lengre også vet jeg heller ikke noen andre fisk som virkelig trives i sola...kan være mange det men har ikke greie på det. Mitt første nybegynnerkar på 22 liter med to slørhaler i stod i solen, stakkars skapninger. Visste ikke bedre da, men temperaturen var nesten oppi 30 grader engang også skjønte jeg heller ikke hvorfor det krydde av alger. Så der lærte jeg på den harde måten. Så utifra egen erfaring ville jeg ikke hatt karet i solen hvis det ikke er en hensikt bak det som ottoene. Har ottoer nå og men lar de ike stå i solen
Guppyene og platyene skulle kansje stå i sola..
disse har jo en høyere temp... jeg tror foresten at jeg setter 60leren på soverommet mit... blir så pent og se på før du sovner...?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap