L-134 sykdom? lange tynne avføring tråder

Hei har en L-134 som har lang tynn avføring, hva skyldes det, å hva kan jeg gjøre for å hindre det?

Hvis denne lange, trådaktige avføringen er hvit eller halvveis gjennomsiktig, så tyder det på angrep av sykdom; innvollsparasitter.
Er fisken viltfanget? I så fall øker sjansen for at det er innvollsorm/parasitter dramatisk.
Dette må medisineres, da det ikke er noe som "går bort av seg selv", og kan til syvende og sist svekke fisken så mye at den dør.

NB! Regn hele akvariet som smittet! Har èn fisk det, har garantert resten det også.
Er fisken det man kan si "feit" i buken, og ikke tynn? i såfall kan det også være forstoppelse. Da blir avføringen gjerne tynn og hvit.

Og som Mona sier så kan det også være innvollsparasitter.
hva gjør jeg hvis det er forstoppelse? hva for noe medisin er best å bruke mot nnvollsparasitter?
hva for noe medisin er best bruke såfall?
Hei
"Flagyl" er et godt preparat og bruke...mot tarminfeksjoner,det er bredspektret antibiotikum.
Den dreper vel filterbakterier?
Joanna & Pål
Den dreper vel filterbakterier?

Skal han redde fisken eller filtret ????
Når man bruker antibiotika,så dør dsv det meste av bakterier.
Har selv brukt Flagyl mange ganger og reddet mye fisk.
Det jeg mente er at du bør opplyse om det, folk flest ikke klar over dette. Ellers tar han jo livet av fisken uansett. Anbefaler trådstarter å sette pumpen slik at plasker godt i overflaten. På den måten blir det godt med luft i vannet.I tillegg anbefaler jeg å anskaffe/ordne med en luftepumpe med luftestein som legges i vannet. Pass på å sjekke verdiene, og ha gjerne backup-filter som er godt innkjørt på si. Medisinene tar ikke alltid livet av alle bakteriene. Har selv kjørt en slik kur uten å oppleve det, men vanligvis vil de ta filterbakteriene så det lurt å være forbredtl
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap