Hvilken malle er dette egentlig?

Hei!

Var en tur innom dyrebutikken i dag på jakt etter noen julegaver - og la merke til at de hadde et kar med "albino ancistrus" til 79 kr stykke.

Kikket litt nærmere på dem - og to av dem var i alle fall ikke albinoer.. de har nemlig helt sort øyne, hvilket vel ikke er forenlig med å være albino. Disse to skillte seg også klart ut på farge - de var vesentlig gulere enn de blasse albino variantene.

Så jeg tror jeg vet at det ikke er albino ancistrus sp jeg har fått tak i...

Ut i fra det jeg har lært om maller tippet jeg i butikken på at det på mystisk vis har havnet 2 stk L144 i samme posen som de fikk albinoene levert med, men siden jeg ikke er noen ekspert vil jeg sette pris på om noen kan bekrefte dette. Det er en hann og en hunn - så da er det jo greit å vite hvilken sort det er også med hensyn til yngel.

De er begge ca 6 cm lange.

Legger ved en del bilder - som viser både buk - finner - farge - hode etc.

Har jeg gjort et "varp" her - 158 kroner for et L144 par?

Gi beskjed dersom dere ønsker andre typer bilder - er litt fersk på dette.

Takknemmlig for svar,

Julehilsen fra Marius

har ikke no bilder uten blitz a?:=) ser albino deluxe ut med blitz
Blitz
Har ikke albinoer alltid røde øyne pga mangel på pigmenter?

Disse har ikke antydning til røde øyne - ser ut som om de er sorte - kanskje svakt tendenserende mot veldig mørke blå?

Fargen på fisken er ganske så gul - og ikke den blasse albino fargen man forventer å se.

Nettopp dette med fargen var det som fikk meg til å stoppe opp ved dette karet og se på disse to - fordi de var jo ikke farveløse i det hele tatt...

hvis de er skikkelig gule er det vel kanskje l144.... 159 for ett par stykker er vel en normal pris det... er hvertfall det de ofte koster inne her med mindre det er lekspar eller vf.... for det er vel ganske sikkert oppdretts
om øynene ikke er røde, men mørke er de garantert av de som går inn under L144.
Gratulerer med et bra kjøp
Øynene er sorte som natten - så om den gule fargen da utelukker andre maller konstaterer jeg at det er L144.

Strålende fornøyd jeg da!

Hvor store skal de være før de blir kjønnsmodne? At hannen begynner å få en rødlig farge under hodet - er det et tegn?

/M
Mine slapp sitt første kull allerede da hunnene var rundt 4,5 cm og hannene litt større. Når bartene på hannen begynner bli skikkelig store kan det komme
Har de prikker?

Hvis ikke er det nok L144 det er snakk om.

Har forresten selv kjøpt ancistrus til omtrent samme pris, som har alle kjennetegn på å være L144. De kom til dyrebutikken fra Tjekkia sammen med orange og brunflekkete ancistruser. Var forøvrig bestilt som vanlig ancistrus sp.
Kan kanskje være en oppdrettsvariant, men er ikke noe jeg kan se, som skiller dem fra L144.
Hei!

Nei - de har ingen prikker. Ensfargede - bortsett fra et snev av et rødskjær på den ene rundt hodet.

/m
Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap