Agurk :)

Kan alle fisker få agurk? Hva er dette godt for egentlig?
Hvis venusfisk og kampfisk kan få: hvor mye, hvor lenge?

Takk for svar og god jul
tror nesten det bare er å prøve.

mengde er bare å legge oppi en bit og se hva som blir spist, ikke la den ligger mer enn et døgn, gjerne litt mindre. jeg har erfart at etter kort tid blir det bare smuldrer igjen og det er nesten umulig å fjerne. Man ser jo fort om fiskene er interessert i maten, er de ikke det er det bare å fjerne den.

men husk at mange fisker er skeptiske i starten så det kan ta litt tid før de begynner å nappe litt.

når det gjelder hva det er bra for er jeg litt svakere til å kunne svare. De får jo i seg en del næringsstoffer som kanskje er vanskeligere å få til i f.eks flakfôr men nå skal det jo sies at agurk er mest vann så.. det går vel også litt på å variere kosten litt. men fisker er som regel gla i grønnsaker. mine malawi f.eks er ville etter kokt rosenkål! men de vil ikke engang se på agurk :P så det er bare å prøve seg frem, mange sier at fiskene er glade i erter eller brokkoli
Plussmedlem
bamsemoms
Kan alle fisker få agurk? Hva er dette godt for egentlig?:) Hvis venusfisk og kampfisk kan få: hvor mye, hvor lenge?:) Takk for svar og god jul:)

Tror ingen fisker tar skade av agurk eller andre grønnsaker for den del, men særlig kampfisken vil nok ha et fór som hovedsaklig består av kjøtt. At det kan være iblandet grøntfór går sikkert fint.
Venuser eter det meste så lenge maten er i slike porsjoner at de kan spise det.
Ingen av de vil nok spise av en skive agurk hvis det er det du tenker på. Mengden er den samme som for annet fór.

De som gir skiver med agurk og andre grønnsaker til fisker som kan spise det, bruker sjelden å la den ligge mer enn 24 timer. Ancitrus og andre maller elsker skiver med de fleste typer grønt.
Agurk
Hei. tok agurk oppi til rød/blå zebra, golden og ancistrus og i et akvarium med gyppy, ancistrus og kirsebærreker i dag. Og de spiste som bare det. den ene zebra hannen var helt vill.

Henning
kult går å tester nå jeg :p
Tilfeldig bekjentskap
© geir kristian teigland
Reklame for plussmedlemskap