Sebraciklide unger!

I dag fant jeg ut at det lå mange små sebraciklide unger under en stein jeg har. Foreldrene har gravd og gravd under der, og nå er det en stor steindynge utenfor og ungene ligger på glassbunnen. Så morsomt
Men noen kommer sikkert ikke til å overleve.

Trenger jeg å gjøre noe med pumpen ? Det er noen hull i den som ungene kan svømme inn i. Det er en fluval 2plus.
Og så spennende!
Jeg er ikke helt sikker på det om pumpen men tror ikke at du trenger å gjøre noe (Jeg er ikke sikker).
Jeg har aldri gjort noe med pumpen.
Lykke til videre med krabatene dine!= )

Mvh
Blomsten
Ciklider er utmerkede foreldre og Sebraciklider er noen av de beste blant ciklidene - problemet er ofte ikke om noen overlever, det er ofte værre med evnt. samboere i karet

Edit:

Fluval 2+? med andre ord et ganske lite kar? Regner med de går alene i karet da?
Fluval 2plus ja. Har til 93 L og de går alene.
Ok, ellers hadde de nok blitt alene uansett - få fisker er så tøffe i trynet som Sebraer - spesielt med egg/yngel, de tar lett rotta på fisker flere ganger sin størrelse for å beskytte barna.

En fluval 2+ er litt snaut i en 93l
Den gikk i akvarium opp til 90 L og den tar 400L/t. Det går vel bra?
Er veldig på grensen - husk at hvor mange liter de pumper i timen spiller mindre rolle, det er størrelsen på filtermediet (svampen i dette tilfelle) som er viktig. En god regel er å dele produsentens påstand på 2.
Hvis du "modder" filteret ved å ta ut den orginale innmaten og fylle boksen med grov blåsvamp ville jeg vurdert å bruke et 2+ opp til ca 70-80l med liten belastning.
Uff ;/ Men tror du det kan gå bra? Har hatt det en stund nå.


Hunnen har flyttet på ungene fra under steinen til en plante. Nå ligger de på steinene. Synes det var bedre når de hadde gravd så de hadde lagt ungene på akvarium bunnen, for hva om noen unger forsvinner under steinene? :-s
Det går nok greit så lenge det ikke er mer belastning på karet og filteret er godt innkjørt.
Ikke bekymre deg over ungene, Sebraer yngler som besatt og blir bedre og bedre for hver gang - etterhvert har du så mange sebraunger at du ikke vet hvor du skal gjøre av dem
Ok Hadde også mere oversikt når de lå under den store steinen. Jaja ..
Hun vet sikkert hva hun holder på med.
Nå har hun flyttet de sånn at de ligger oppå steinen. De ligger i en sånn hule på en måte. Blir gøy når de begynner å svømme
Også lurer jeg på om hva de spiser når de er klekt?
Sebra ciklide
grattis med bebiser,.

du trenger ikke å gjøre døyten med yngelen, for på vanlig måte, foreldere lærer yngelen å spise foret de får,. de spytter ganske enkelt flakfor og pellets inn i yngelstimen, og det spiser villig vekk,. og de vokser styggfort,.
en annen ting er at når hunnen er klar for å yngle igjen, så spiser de opp barna sine, fordi de blir sett på som fiender.. derfor kan det være lurt å redde unna noen få små- om du vil ha flere senere..
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap