Værål med forstoppelse?! hjelp!!!

Har det jeg tror er en værål, type gull..... Den har vært helt i hundre tidligere, men i kveld ligger den å flyter i vannskorpa med buken opp. Ved endetarmen ser den "blodig" rød ut og jeg kan se at det ligger en mørk klump med avføring. (gjennomsiktig buk...) Regner med denne må ha fått en forstoppelse? har så forferdelig vondt av han, men det er vel ikke noe jeg kan gjøre? Ser veldig dårlig ut.. Kan det rette seg av seg selv, eller bør jeg bare avlive han?
Forstoppelse
ved forstoppelse er det lite man kan gjøre, er det luft i systemet som har satt seg fast , kan man let klemme på buken til fisken så luften kommer ut, men man må være svært svært forsiktig. har gjort det med discusene fler ganger etter som de er noen skikklige matvrak og av og til går det gærnt og de snapper inn luft. da flyter de oppned..
da stryker jeg buken lett, til fisken fiser luften ut,. da er den på rett kjøl igjen,. men ved forstoppelse og tarmen som det høres ut her har kommet ut, ville jeg heller prøvd et vannbytte og prøvd å dyttet tarmen inn igjen der den kom fra,. hjelper det ikke ,må nok fisken desverre få slippe å lide
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap