Går de sammen?

Hei jeg lurte på om neontetra å perlegurami går sammen?

Ja det går fint. Men det blir dyrt snack til pictusmallene, som spiser alt som er 5cm og mindre. Eller rettere sagt, alt som passer inn i kjeften. Og der er det god plass.

Av tetraer som kan gå sammen med pictusmaller, er f.eks. skjørtetetra, fantomtetra, rosentetra og columbiatetra. Det kan vere litt svinn før dem rekker å bli store nok. Det er den runde kropsformen som berger dem. Har selv rosentetra sammen med pictusmaller. Passer man på at mallene er mett til en hver tid, så blir svinna minimale. Det er lurt å mette dem rett før lyset slokner for natten.

Godt med stengelplanter, gjemmesteder og noen flyteplanter som de kan gjemme seg mellom, vil også øke både trivsels og overlevelsesprosenten. I tillegg ville guramiene sette stor pris på flyteplanter.

Pictus maller
som hakke skriver, de har stooooor plass i munnen, og de har en stor mage å fylle,.
har hatt kattemaller tidligere og det er utrolig hva de gafler i seg,. vær obs ,.
så kjøp av neontetra blir vel bare å kaste pengene ut av vinduet,.
dessuten,. er neontetraene små små, som de ofte er når man kjøper dem, vil nok guramiene også smake litt
I går gjorde jeg selvfølgelig den feilen at jeg introduserte dem til akvariet, sebracikliden gikk berserk å na er det bare 3-2 styk igjen (disse er flyttet til lekskaret som jeg har perleguramiene i, derfor var det jeg spurte om dette.

Takker for all hjelp!

PS. Skal kjøpe fler siden dette er en fisk som ikke trives å være i et så lite antall.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap