Forsvunnende pirayaer

hei. jeg kjøpte 5 pirayaer før jul, da var de knøttsmå. så har 2 av dem vokst superfort fra de andre, og nå er de andre helt søkk borte, de vokste nesten ikke. kan de 2 andre ha spist dem eller har de bare dødd av at de andre har tatt maten demmes? har også 4 sølvhai oppi der. både sølvhaien og de 2 resterende pirayaene lever godt å ser friske å raske ut, så bare lurer på om noen har noen erfaringer me dette?
Piraya
hehehehe, der ser man,. Naturen i action..
de er nok spist av de større pirayaene, det er slik det fungerer, de sterkeste og større spiser de mindre.
har selv opplevd store pirayer spise opp mindre store pirayaer,bare på sekunder, det er derfor uhyre viktig med foringen,alle trenger like mye mat så de vokser likt, ellers blir de spist.og det er vanlig at 2-3 stk vokser fra resten ,instinktivt vil de da ta for seg de svakeste og minste.
Det er bare slik det er,..
sølvhaiene er ikke så uskyldige heller vil jeg tro,,.
filathor
hehehehe, der ser man,. Naturen i action.. de er nok spist av de større pirayaene, det er slik det fungerer, de sterkeste og større spiser de mindre. har selv opplevd store pirayer spise opp mindre store pirayaer,bare på sekunder, det er derfor uhyre viktig med foringen,alle trenger like mye mat så de vokser likt, ellers blir de spist.og det er vanlig at 2-3 stk vokser fra resten ,instinktivt vil de da ta for seg de svakeste og minste. Det er bare slik det er,.. sølvhaiene er ikke så uskyldige heller vil jeg tro,,.

hehe, okei, men har du noen råd om hvor ofte og mye jeg bør fore? å med hva? jeg har brukt mygglarver og vanlig flakfor.
Piraya
når de er små, trenger de ofte, og mye for 2-3 ganger om dagen,. etter hvert som de vokser til å blir store, behøver du ikke å fore mer en til 2 ganger i uka.

jeg brukte pellets for til mine, discus pellets, mygglarver når de var små, og når de var store og voksne , fikk de variert for, kattemat(pellets tunfisk)og fiskebiter,frosent, ciklide sticks,og grøntfor,.erter,.
dessuten fikk de reker,med skall og det hele,snigler,mark,insekter,kylling biter råe,og dessuten fik de all syk og død fisk jeg hadde fra de andre akvariene.
Piraya er jo åtseleter og blir sjelden eller aldri syk,utenom at vannet er dårlig.
husk på å ha gode vannbytte rutiner skift mye og ofte vann minst 1 gang i uka.ha gode filtrer med god sirkulasjon.tett beplantning er også viktig.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap