For mange fisk?

Inaktiv bruker
# 3 stk Dverggurami, Rubingurami Colisa lalia
# 7 stk Metallpansermalle Corydoras aeneus
# 1 stk Ildhale Epalzeorhynchos bicolor
# 6 stk Glødebåndstetra Hemigrammus erythrozonus
# 6 stk Svart neontetra, Sort neontetra Hyphessobrycon herbertaxelrodi
# 5 stk Neontetra Paracheirodon innesi
# 2 stk Palettciklide Pelvicachromis pulcher
# 4 stk Guppy Poecilia reticulata
# 4 stk Scalare Pterophyllum scalare

Er dette for mange i en 225 liter?
Inaktiv bruker
Glemte 4 ancistrus
Hva slags filtrering har du?

Jeg ville ikke hatt mer enn ett par Scalare. Ville ikke satset på at guppy og neontetra/små tetra være i fred for ciklidene. Er det noen grunn til at du velger å ha tre små stimer i stedet for en stor?
det er egentlig ganske utrolig hvis guppyene får være ifred fra cikildene, da også skalarer er ciklider. Skalarer blir heller ikke så vennlige når de blir store. Men uten om det syntes jeg det hørtes bra ut, bare vær flink å bytte noe vann hver uke
Inaktiv bruker
Scalarene er bare ungfisker enda, veit ikke kjønnet på de enda. angående stimfisken er det pga, de svarte neontetrane fikk jeg av en, og de vanlig neon tetrane har hatt "naturlig" fra fall.(les ciklider). og glødebåndene kjøpte jeg nesten når karet var nytt. hadde jeg hatt valget i dag ville jeg bare hatt neontetra!

Filteringa er et innvendig fluval 4 + og en innvendig aquael fan 2 plus
Inaktiv bruker
Ina Olsen
det er egentlig ganske utrolig hvis guppyene får være ifred fra cikildene, da også skalarer er ciklider. Skalarer blir heller ikke så vennlige når de blir store. Men uten om det syntes jeg det hørtes bra ut, bare vær flink å bytte noe vann hver uke ;)


Joda guppyene blir ikke mobbet. har en del planter i karet så de kan gjemme seg hvis de bli for mye plaget=)
Fisk
fluefiskern
[QUOTE=Ina Olsen]det er egentlig ganske utrolig hvis guppyene får være ifred fra cikildene, da også skalarer er ciklider. Skalarer blir heller ikke så vennlige når de blir store. Men uten om det syntes jeg det hørtes bra ut, bare vær flink å bytte noe vann hver uke ;)



Joda guppyene blir ikke mobbet. har en del planter i karet så de kan gjemme seg hvis de bli for mye plaget=),
-tror at scalarene vil få nytte av guppyene og ynglene deres,men det vil ikke bli noen generasjoner av guppier der.
-Trur at både dverggurami og palettciklide trenger egne habitat,tror de vil bli veldig stressa etterhvert som scalarene vokser til.
-men som sagt,beste scalaremat er kanskje guppyer og andre fiskelarver.
fluefiskern
Filteringa er et innvendig fluval 4 + og en innvendig aquael fan 2 plus

Dette var for pinglete. Og med den fiskebestanden du har planer om, duger det ihvertfall ikke.

Skal du ha akvarier oppmot og over 200 liter, så duger ikke innvendige filtere. Fluval 4+ er for akvarier opptil 130 liter. Det blir bare tull og drive å spe på med flere småfilter.
Kjøp deg en skikkelig utvendig filter, som er overdimensjonert, dvs angitt å skulle takle minst 100 liter mer enn det akvariet ditt er på.
Du bør satse på f.eks. Eheim Pro 3 2073.
Plussmedlem
mona o
Fluval 4+ er for akvarier opptil 130 liter. Det blir bare tull og drive å spe på med flere småfilter.


Må arrestere deg der. Fluval 4+ er for akvarier opp til 215 liter. 3+'en er den som går til 130l.
Men den er nok en smule underdimensjonert for et kar på 225l uansett, i hvert fall uten modifisering.
Liker du Fluvalfiltrene ville jeg byttet den i en Fluval 404 eller enda bedre 405.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap