Impulskjøpte sebraciklider

Kjøpte 6 sebraciklider - 3 av hvert kjønn. Karet er på 540 liter. Har en del spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Det går 40 kobbertetraer i karet. Det ser ikke ut til å være et problem hittil - men vil det?

Er 6 stykker mye? Hvor raskt vokser de?

Hordan lage gjemmesteder for de som store?

Kan du se noen tegn på at de leker? Har de et "spill"?

Kan jeg ha flere slike type ciklider i karet?
Takk for svar!
Eztini
Kjøpte 6 sebraciklider - 3 av hvert kjønn. Karet er på 540 liter. Har en del spørsmål jeg håper noen kan svare på. Det går 40 kobbertetraer i karet. Det ser ikke ut til å være et problem hittil - men vil det? Er 6 stykker mye? Hvor raskt vokser de? Hordan lage gjemmesteder for de som store? Kan du se noen tegn på at de leker? Har de et "spill"? Kan jeg ha flere slike type ciklider i karet? Takk for svar!

Jeg har selv 4 sebraciklider pluss annen fisk i mitt 250 L akvarie..
De går fint sammen med kobbertetra og annen tetra bortsett fra neontetra da de er så små at fullvoksne sebra ciklider kan finne på og spise de..

6 stk er ikke for mye og det er veldig flott at du har tatt 3 hoer og 3 hanner da dette er par fisk..

De vokser ikke så veldig fort og blir heller ikke suuuper store.. Kommer mye ann på vedlikehold og fo`r..

Sebra ciklider elsker huler og grotter.. Da er røtter, lavastener og annen krims krams supert.. er bare fantasien som stopper.. Hørt om de som også bruker halve kokkosnøtter o.l.

Sebra ciklider har et "spill". De leker ved og jage hverandre.. Det er ikke no tydelig tegn på parring da denne type fisk legge egg og siden kommer hannen og spruter melken sin på de..

Hva slags ciklider som passer sammen med sebra ciklidene synes jeg du skal høre om i dyrebutikken.. Disse er svært teritorialske..

Lykke til
Fisk som passer sammen med
sebra ciklider.. mange større tetra arter er fine sammen med disse, dessutenkan man ha andre typer sør/mellom Amerikanske ciklider.
vær bare obs på at sebra ciklider er fisker som er svært aktive og agressive når de har egg, ellers er de som ciklider flest, sånn midt på treet .
ungå fisker med lange finner og slør, og fisker som ikke kan ta en støyt,Neontetra kan du bare glemme med en gang, de spises på høykant,rett å slett for små.
kardinal, og større sort neon, glødebånd får fin fint. i allefal hos meg..

sebra ciklider krever gode vannbytte rutiner siden de griser og roter som fisk flest,med god appetitt. og de liker god beplantning og røtter og stein for gjemmeplasser og steder der de kan grave og lage eggplass.

flott ciklide som ofte blir litt undervurdert, og dessuten har sjarm
Eztini
Kjøpte 6 sebraciklider - 3 av hvert kjønn. Karet er på 540 liter. Har en del spørsmål jeg håper noen kan svare på. Det går 40 kobbertetraer i karet. Det ser ikke ut til å være et problem hittil - men vil det? Er 6 stykker mye? Hvor raskt vokser de? Hordan lage gjemmesteder for de som store? Kan du se noen tegn på at de leker? Har de et "spill"? Kan jeg ha flere slike type ciklider i karet? Takk for svar!

6 stk er ikke for mange, men om du får dem i lek så er det nok. De vil være veldig aggresiv og territoriell.Det er en kjempefin fisk, som jeg selv har hatt i lek. Mine la egg i en halv kokosnøtthule. De er ikke kresne på hulen, men det må være en hule. De liker å ha steder å gjemme seg litt bort, men samtidig er de mye framme.Kjempefin fisk som du kommer til å ha mye glede av. Jeg hadde forresten mine sammen men en liten stim neontetra, det går ikke!:P
Tilfeldig bekjentskap
© Sunniva C.D. Werkland
Reklame for plussmedlemskap