Hvordan få bort alger fra glasset?

Har fått litt alger på glasset, særlig baksiden av akvariet. Problemet er at akvariet står helt inntil veggen så jeg får ikke gått over baksiden av det med denne magneten jeg har.

Hvor mange algespisere bør det være i et 115 l akvarie? Har kun en nå... + 16 småfisker av artene molly/platy...

What to do...?
Tone Haara
Har fått litt alger på glasset, særlig baksiden av akvariet. Problemet er at akvariet står helt inntil veggen så jeg får ikke gått over baksiden av det med denne magneten jeg har. Hvor mange algespisere bør det være i et 115 l akvarie? Har kun en nå... + 16 småfisker av artene molly/platy... What to do...?



Barberblad eller et knivblad som er noe lengre og flatt er fint å bruke
Med klut
Du kan jo bare tørke over med en klut når du tar vannbytte,eller kjøpe en malingskrape for vinduer vis algene sitter godt.Magne
bruker bare en oppvask svamp med pad ...... drar over glasset inne i akvariet hver gang jeg har vannbytte, en gang i uka.... husk den svampen må kun brukes til akvarier....
ett steike godt triks som jeg lærte: skaff deg sånn vatt som brukes i utvendig filter... det bruker jeg.. funker utrolig bra.. hvis algene sitter i ripene i glasset osv er det glimrende..
Hei!
Jeg bruker som regel noen "pads" fra "BiOrb" serien. Disse selges fra Dyrego kjeden. Men da disse er ganske dyre, er et greit alternativ å kjøpe en pose filtervatt. En liten dott med dette tar ihvertfall de enkleste algene. Kjøp deg gjerne noen ancistruser (av den varianten som ikke blir altfor stor) eller otocincluser til å hjelpe deg med alge fjerningen.
kjøp ansistrus sp. Jeg har et kar på 30L som det hadde grodd en del på så flyttet jeg over en ansistrus det gikk 1-2 dager så var glasset pumpen og plantene rene
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap