Kullfilter

Har drevet og medisinert karet mitt mot hvitprikk, og på flasken så stod det at jeg måtte ha et kullfilter i akvariet etterpå. Jeg kjøpte noen slags poser med aktivt kull inni på en akvarieforetning som var av samme merke som filteret mitt (Fluval).

Men problemet er det at jeg ikke klarer å finne noen plass i filteret mitt som jeg kan stappe de posene! Bakpå esken så var det bilder av noen filter med noen slags "skuffer" som man skulle legge posen i. Men jeg har ikke noen slike skuffer på mitt filter. :/ Filteret mitt er en Fluval 2+.

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? Er det noe med filteret mitt jeg har oversett helt?
Plussmedlem
Hva slags medisin har du brukt?
Du må ikke filtrere over aktivt kull etter medisinering. Noen vannbytter de kommende dagene er også greit.

Fluval 2+ har ikke noen spesielle steder å sette kullposer.
Fluval lager forskjellige filter. Du har nok kjøpt kull som passer til et annet Fluval-filter.
Disse passer nok bedre i 2+.
Loomis
Hva slags medisin har du brukt? Du må ikke filtrere over aktivt kull etter medisinering. Noen vannbytter de kommende dagene er også greit. Fluval 2+ har ikke noen spesielle steder å sette kull[I]poser[/I]. Fluval lager forskjellige filter. Du har nok kjøpt kull som passer til et annet Fluval-filter. [URLBLOCK1] passer nok bedre i 2+.


Jeg brukte TetraMedica Contralck. Det var fint å høre! Da får jeg heller ta og gjøre det.

Hmm, ok. Det var kjedelig! Spurte jo til og med på butikken om de ville passe i filteret mitt. Jeg får heller kjøpe et slikt som du linker til hvis jeg trenger noen i fremtiden da. Takk for svar.
Filter
fjern den ene "svampen" i pumpen, så legger du posen med aktivt kull der "svampen" pleier å ligge
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap