Rota mi vill ikke synke + hvilke fisker kan jeg ha sammen

jeg har kjøpt ei rot til å ha i mitt akvarium. den vil ikke synke. jeg har prøvd å lagt den i ei bøtte, men den ligger på en måte loddrett i bøtta (alså, den er for lang til å ligge flat på botten av bøtta). da har jeg lagt to 1,5 liters brusflasker fylt med vann oppå for at den ikke skal flyte opp. dette har jeg gjort i 4 dager nå, men den flyter opp så fort jeg tar opp flaskene. hva skal jeg gjøre? gjør rota noe med vannverdiene?

jeg har også 1 gullfisk og 3 slørhaler (nesten det samme da men..). hvilke fisker trives sammen med de jeg har fra før av? noen anbefalinger? jeg har ikke lyst til å kvitte meg med fiskene, da de er mine første fisker, og har på en måte blitt glad i dem.
Hei

Kjøpte meg ei rot i fjor.. Den fløt og.. Så la en stor sten oppå i noen dager - sikkert 5!!

Hanne
Fiskekombinasjon
Hei.
Når det gjelder hvilke fisk du kan blande med slørhaler/gullfisk er det ikke veldig mye du kan velge imellom.
dette er en kaldtvannsfisk som gjerne vil ha det litt kaldere enn de fleste andre.
De har også lange finner, og store slør som gjør det veldig attraktivt for mange typer fisk og "nappe" i det.
du kan prøve noen hardføre maller, eller sebrafisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap