Gull er ikke i form...

Jeg er helt ferskfisk her så først vil jeg belkage om dette er noe jeg kunne funnet svar på i en annen tråd...

Men altså vi har landesorg i stuen for lille Gull ser ut til å være syk. Gull er en gullfisk som kom til oss for en uke siden. Det fulgte ikke fødselsattest med Gull, så vi vet ikke hvor gammel hun eller han er. Mest sannsynlig ikke så veldig gammel, siden hun/han kun er ca 5-6 cm lang inkludert hale.

Gull ble kjøpt for å holde Gulli med selskap. Etter hva jeg har forstått så er det hyggelig for gullfisker å henge sammen med artsfrender. Før Gull kom, så hang Gulli sammen med tre sølvhaier. De fire stimet så fint sammen, men Gulli var liksom bare med på kjøtt og flesk. Utenom så er det to algespisende siamesere i karet og et spøkelse.

Alle de andre i karet ser ut til å kose seg, men Gull er ikke i rm. Gull er helt slapp, ligger til tider i ro inni en plante eller nede på bunnen. Er ute å svømmer av og til, men ikke så mye. De er tilsammen 8 små fisker i 160 l , så de burde ikke akkurat ha trangt om plassen. Temraturen ligger på ca 25 C. Noe som jeg vet er litt varmt for gullfisker, men Gulli trives godt.

Karet er ganske nytt, så vi sliter litt med ager, men det kommer seg. Vi har en invendig pumpe, som egentlig er litt overdimensjoner. akvariet stod i tre uker før vi putter fisker i. Skal vi se hva mer.

Hvordan fisk er det?
- Hvor lenge har du hatt fisken og hvor stor/gammel er den?
- Hvilke andre fisker går den sammen med? (antall og type)
- Har det kommet noen nye fisk i karet de siste par mnd.?
- Akvarium/filterløsning? (+ rutiner for rensing av filter)
- Vannverdier? (+ rutiner for vannbytte)
- Atferd? Også de andre fiskene i karet.

Vannverdier... æææææ jeg være neanderthaler menneske, jeg ikke kunne så mye om dette... etter beste evne. pH 7,5 , nitrit under 0.3 mg/l

Gull har også noen svarte flekker på siden av kroppen. prøver å ta bilde av de...
Grrr
Jeg liker IKKE det trådløse tastaturet... Beklager manglende bokstaver i innlegget over.
Rip gull
Gull er død, og nå er Haisommer 2 oxo syk
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap