Ekle ting i akvariet

i min 20 liter har eg bare kirsebær reker, men det er komt masse ekle små dyr, den ene typen er vell planarier, de er tynne hvite og går rundt på glasset, de andre er som bare et rundt lite støv, ser det ut som, den tredje ser ut som en mini fiske yngel(runing med en stilk), den fjerde er en rundning med to greier bak seg, de svømmer rykkvis, alle er under en mm, de holder seg mest i toppsikt, og spiser snegler eller reker de?
er det noen som vett hva det er og hvordan eg kan bli kvitt det, eg hadde yngel i det akvariet, så eg mata en del, men mater ikke nå lengre.
det er massssse av de.
det er vel ikke reke yngel når de er så små?
Planarier og nematoder
du har nok fått det som er svert vanlig å få i et akvarie som ikke har fisk i.. nemmlig planarier, og nematoder, samt cyclops de små runde greien som ser ut som en stilk.
ellers er det vanlig å få, vannlopper og andre små dyr som naturlig ellers ville bli spist av fisk.

planariene og nematodene er stort sett ufarlige for reker, men blir de mange nok kan de skade reker og andre, ved at de spiser på rekene..

gode vannbytte rutiner hjelper ofte bra på problemet.

dvergreker spiser ikke disse, men viftereker gjør!
Når det er sagt , så spiser viftereker også reke yngel!
så vis eg setter en viftereke oppi der så forsvinner de selom eg ikke har noe strøm der
Nei
de forsvinner ikke, de er naturlig i vannet ditt, eneste som fungerer er fisk som spiser de. men da forsvinner oftest rekene også.+yngel.
bytt vann! det hjelper

viftereker spiser de fleste svømmende plankton organismer(zoo plankton/plante plankton) men alt forsvinner ikke..
eg måtte ta oppi noen juvelciklide yngel i 20literen, eg kan se de spiser de tingene, er det næringsrikt for dem?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap