cichlider sammen med fiskene mine?

Jeg har et akvarie på 160-180 Liter, med kun fire gullfisker i. jeg har lyst å kjøpe meg nye fisker, men vil ikke ha gullfisker, eller sånn orginale fisker (sånne som har samme "kroppsform" som gullfisker, og samme str). ja jeg vet gullfisker blir større etter hvert, men jeg har litt tenkt på cichlider? de er kjempefine. tror du et par cichlider (evnt. hvor mange) vil passe sammen med mine gullfisker? (har varmekolbe btw, og gullfiskene mine trives på 24-25 grader, og vet om mange som har det)

hvis ikke cichlider kan være sammen med gullfisker, vil jeg gjerne at dere sier noen som kan passe for meg (må være litt stor, eller spesiellt utseende).

takk på forhånd
Chiclider er teritorielle og kan være agressive. De trenger derfor stor plass, og egner seg ikke sammen med gullfisk.
Gullfiskene trenger dette karet alene.
Skal du ha større fisk, må du ha større kar.
Hva med Koi da? jeg har jo egentlig et passe stort kar da, blir ikke å kjøpe noe større. Noen anbefalinger på hvilke fisk jeg kan ha oppi?
hvor stort er dette karet ditt da?
Koi
oioi,. de blir enda større en vanlig gullfisk,.

120 cm
har du noen anbefalinger på hvilke fisker jeg kan ha sammen med gullfiskene mine ?
har du noen anbefalinger på hvilke fisker jeg kan ha sammen med gullfiskene mine ?
Plussmedlem
Du kan se på venusfisk.
Store gullfisker kan spise disse, men jeg forstår at dine er små? Og det er slørhaler?
Sunniva Johansen
har du noen anbefalinger på hvilke fisker jeg kan ha sammen med gullfiskene mine :)?


jeg vil kun anbefale andre typer gullfisk sammen med gullfisk,.
dette er for at gullfisk er en karpe fisk,og at det er en kaldtvannsfisk.
ser det nevnes venusfisk, men disse er ikke større en en neontetra og vil med tiden bare bli spist av glupske gullfisk.
dermed er det kun jevnstore karpefisk som egner seg.

det finnes jo et utall flotte gullfisk med fine farger.. men de blir store alle sammen så det begrenser seg med antall,.
Jeg gjorde nybegynnertabben og skaffet to slørhaler som mine første fisker for snart et år siden... prøver nå å få gitt de bort til noen som har større plass til de.

Ellers går de fint sammen med mine neontetra, og jeg har otto som algespiser.
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2014
Reklame for plussmedlemskap