Kjønn på l-144?

Heisann :o)

Har en L-144 malle som jeg gjerne skulle funnet en "partner" til, men jeg har aldri blitt helt sikker på hvilket kjønn den er.

Den er 12 cm, og liker å ligge i hulen sin, har også sett den vifte litt. Vet ikke om det betyr at det er en hann, eller om damene også kan ligge å vifte inn i mellom. Mine ancistrusdamer har jeg aldri sett gjøre det. Dette gjør at jeg heller mot at det er en hann. Likevel er jeg i stor tvil, særlig fordi den går sammen med en ancistrus dame uten at det har ført til noen egg i hulen. Slik jeg har forstått vil en L-144 og en ancistrus kunne krysse seg, eller tar jeg feil?

Kanskje noen noen med litt mer erfaring kan gi meg et lite "vink" om hva de tror?

Legger ved bilde.
er det den på bilde? Er det den så er det ikke en L144 men en ansistrus oppdretsvariant det ser ut som en hann
Er det på grunn av de røde øynene du antar at det er en ancistrus oppdrettsvariant?

Ser nemlig nå at bildet lyver om øyenfargen, den har svarte øyne. Er nok litt slik som når vi blir tatt bilde av, at vi noen ganger blir rødøyd på bildet.

Den er kjøpt som L-144, og slik jeg forstår det har albino ancistrus oppdrettsvarianten røde øyner og ikke svarte.

Eller er det andre måter å se forskjell på ancistrus oppdrettsvarienten og L-144?
Denne har prikker på kroppen, det vil si det er en albino En L144 har ikke disse prikkene på kroppen, men en ren hvitgul farge. Din albino vil forøvrig kunne krysse seg med dine Ancistrus sp. oppdrettsvariant. Ser ut som at det er en hann du har, men dette kan man aldri vite sikkert før de evt leker for hunner kan nemlig også få "bart".
Det der er en albino av vanlig Ancistrus, og ingen L144, dessverre. Prikkene avslører den. Du er nok blitt lurt...
Åhhhh, og jeg som bare kikket på øynene. Jaja, må vel kikke den litt dypere inn i øynene neste gang, var så sikker på den hadde mørke øyner. Eller kan også albino ancistrus ha mørke øyner?

Siden det ikke er L-144 trenger, og mest sannsynlig en hann så trenger jeg iallefall ikke å bekymre meg om å skaffe den en "partner", har jo alt en ancistrus sp oppdrettsvariant dame i det karet der :o)
Plussmedlem
Jeg tror også det er en hunn, i og med at den er så stor som den er og har så lite barter. En dominant hann vil ha mange, store og buskete nesefrynser også opp over mellom øynene.
hunnen til ansistrus sp opdretsvariant har ikke bart dette er en hanne men det kan hende at denne er sen i utviklingen jeg har en L183 den var jeg sikker på at det var en hunn men når den var 11cm begynte den å få bart eller så kan det være enn hanne med lite bart vekst slik det er med oss menn noen har masse skjegg vekst mens andre har lite
tiste
hunnen til ansistrus sp opdretsvariant har ikke bart dette er en hanne men det kan hende at denne er sen i utviklingen jeg har en L183 den var jeg sikker på at det var en hunn men når den var 11cm begynte den å få bart eller så kan det være enn hanne med lite bart vekst slik det er med oss menn noen har masse skjegg vekst mens andre har lite

kvinnelige ancistrus får bart jo, ikke alle men noen, akkurat som på kvinner over 50
:P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap