Kan mine små jegersnegler drepe mine store eplesnegler??

Har små jegersnegler i karret, og gikk til innkjøp av noen store eplesnegler i dag (3-4 cm tvers over skallet).

Jeg var sikker på at jegersneglene ikke kunne drepe disse store eplesneglene, men nå er jeg jammen ikke sikker lengre.
En jegersnegle krøp rundt omkring på eplesneglen, og prøvde å komme seg "under skallet" for å få seg litt mat. Eplesneglen forsvarte seg med å lukke seg inne i skallet, men jegersneglen ga seg ikke. Til slutt brøt jeg inn i kampen, og fikk en slutt på det.

Hvordan er det jegersnegler dreper sine bytter? Ved gift? Ved bitt?

Om en liten jegersnegle kan drepe et så stort bytte, så kan jeg jo ikke ha disse sammen ett sekund til.

Må bare si at jeg enda er overrasket, hadde ikke trodd at dette kom til å skje, pga størrelsesforskjellen!!
De vil spise eplesneglene dine så du bør flytte deg til et annet kar eller selge dem. Størrelsen på en jegersnegle har ingenting å si, de er i stand i å ta store snegler som kjempeeplesnegler hvis det er det eneste de blir tilbudt.
Ja, det må jeg gjøre! Jegersneglene får dra på ferie til min søsters kar

Men klarer de virkelig å ta snegler som er så mye mye større enn dem selv?
Hvordan dreper de dem?
Ja, det spiller ingen rolle hvor store "bytte" deres er. Usikker på hvordan de dreper da jeg ikke har sett det selv, men de tar dem uten noe problem i alle fall. Husk at jegersnegler legger egg under vann så det kan fort dukke opp flere etter at du har kvittet deg med de du har.
shoot...

jaja, da lærte jeg noe....

Jeg var sikker på at det var plent umulig for dem å drepe eplene......
Jeg har eplesnegler i samme kar, og det går fint.. Men har likelig med føde og sandsnegler/pestsnegler da...
Jegersnegler.
-mine jegersnegler er nå utvist og lever sammen med en stor ancistrus,masse planter og "pestsnegler".Det er nå etter 2 mnd enda flere pestsnegler og like mange om ikke færre jegersnegla.Kan ikke tro at disse småe sneglene kan ta livet av en applesneggle,det må være mikro.....
-hvor og når kommer kotelettene i fra?
[QUOTE=stingsild]-mine jegersnegler er nå utvist og lever sammen med en stor ancistrus,masse planter og "pestsnegler".Det er nå etter 2 mnd enda flere pestsnegler og like mange om ikke færre jegersnegla.Kan ikke tro at disse småe sneglene kan ta livet av en applesneggle,det må være mikro.....
-hvor og når kommer kotelettene i fra?[/QUOTE]

?
Jo jo det er rigtigt nok, de bittesmå jægersnegle kan sagtens tage livet af selv kæmpe eplesneglene. De er stærke og de suger og spiser af sneglen indtil huset er tomt.

Her spiser de alle pestsnegle og også alm. snegle hvis de kommer i nærheden af dem.

Kommer der flere pestsnegle til, spekulerer jeg på hvor mange jægersnegle der er i karret, for her spiser de rub og stub, men de er så heller ikke i et selskabskar hvor der bliver fodret med andet mad.

Her lever de på flakfoder til kampfisken vor og på pestsnegle, og det er guf for dem.

Spekulerer dog på om jægersneglene vil ta´ de store eplesnegle hvis der også er små snegle tilstede som er nemmere at komme til for dem? hmmm ved det ikke! Måske andre ved det, som opdrætter jægersnegle? Mine går nemlig i et kar for sig selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap