Passer fiskene sammen?

Jeg har tenkt å kjøpe noen ciklider, og fiskene jeg har i akvariumet nå er;

-4 Gullbarber( 2 hann, 2 hunn)
-4 Guppyier(3 hunn, 1 hann)
-2 Seilfinne Mollyer(2 hann)
-2 Slørhaler(Ukjent)

Skal kjøpe maller i tillegg, men kan ciklider spise noen av fiskene mine opp?

Hvis du vet noe, svar vær så snill D:



Jeg ville ikke satt ciklider sammen med fiskene du har nå, da jeg ikke synes ciklider passer så godt sammen med slørhaler og guppyer..

Les i fiskebasen, der får du mye inf om de forskjellige fiskene.

Søk opp fiskene du har, og noter deg hvilke verdier de krever innenfor pH, GH og temp. Disse verdiene er viktig at fiskene du har, alle er innenfor samme verdi-områder.

Du vil også kunne lese om de forskjellige krav de forskjellige arter har, og innimellom står det også om det er fisker som kan gå sammen med andre arter, eller om det er bestemte arter de ikke bør være i samme kar sammen med.

Du vil også kunne lese om hvort stort akvarium du må ha for å holde de forskjellige fiskene.

Hvor stort akvarium har du i dag, hvilken temp, GH og PH har du?
Hvilke bunnsubstrat har du?
Plussmedlem
Det er ikke mange ciklider som passer i 110 liter med grus.
Kan eventuelt være kurvciklide og palettciklide, men når de får egg og yngel så blir det gjerne mye mas for andre fisk.

Skal ikke kommentere noe mere angående fiskevalgene enn at det blir fiskesuppe med ciklider sammen med det du allerede har.

Hva slags maller er det du tenker på?
Corydoras bør ikke holdes på grus.

Du startet karet for kun to uker siden. Du bør ikke sette inn flere fisk nå. Da er det enda større sjanse for at du går på en smell med fiskedød p.g.a. nitritt.
Dropp slørhalene. De liker kaldere vann enn de andre fiskene du ønsker deg. De er vanskelig med tanke på at de vil spise opp små fisk som guppyer, og de blir for store i forhold til akvariet.
Paletter behøver også sand, og sikkert kurvciklidene også (men har ikke sjekket).

Paletter er vanskelig å holde med andre arter (nesten uansett hvilke) i et så "lite" kar (110 er jo litt størrelse da, men for lite for ynglende paletter)
Takk
Takk for hjelpen da, Jeg har bestemt meg at det holder med fisker nå, og PRØVE å kvitte meg med slørhalene. Noen ganger er det ikke at jeg leser HELE infoen.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap