Stor algespiser-for lite akvarium?

Jeg fikk meg akvarium idag, å fikk ikke så stort jeg ønsket meg, dessverre, men kjøpte et mindre, frem til sommeren, da skal jeg kjøpe et stort.
Dette er 110-115 liter, å jeg fikk med noen fisker i det, å en av de var en stor (i mine øyne da) algespiser, ancitrus eller noe lignende, å den er vel 15-20 cm, har ikke målt den, kan være mer også da for det jeg vet, men er det for lite akvarium for han, skulle han hatt mer boltreplass??

Å hva må jeg evt gjøre dersom han ikke kan være i det, tar dyrebutikkene imot fisk?
Plussmedlem
Øyemål kan ofte være feil.
Men hvis den er opp mot 20 cm så er det neppe en ancistrus.
Er det en pleco? Eller en gibbiceps?

En ancistrus kan gjerne gå i 110 liter.
Hvis det ikke er det, så kan du forsøke å gi den bort/selge den på Akvaforum.
Noen dyrebutikker tar imot fisk, andre gjør det ikke.
Jeg målte med målebånd, når den lå på innsiden av akvarieruten, så den er 19,5-20 cm, men ikke helt sikker på den halve cm, da den svømte avgårde, men rundt 20 er den ihvertfall, den lignet veldig på Pleco, men er ikke sikker, forsøker å legge ved et bilde, kanskje noen kan hjelpe meg med å e hvilken sort det er?

Veldig dårlig bilde av han, men det er det beste jeg har nå..
Viss det er en pleco e.l da, kan den ikke gå i et 110 kar da? denne ble solgt sammen med karet, 8 stk som fulgte med, å hvordan vet jeg hvor mange fisker som kan være oppi der, er det noen måte å "regne" ut det på?
Det er en Pleco eller Gibbiceps, litt vanskelig å si, men det spiller mindre rolle da de blir omtrent like store og har samme krav - de krever mye større plass enn 110l, en voksen Pleco/Gibbiceps hører mer hjemme i et 1000l pluss kar.
Oj, stakkaren, er den voksen nå??? jeg skal kjøpe meg et mye større akvaium til sommeren, kanskje 540 liter om jeg får tak i det, kan den evt vente til dess, å være en stund i det, eller må den bae byttes ut senere idag?
Her er undersiden ihvertfall.
Hei
kjøpt kar nå tokk kontagt med den :P

men sana det det der er vertfal en gibis
En voksen Pleco/Gibbi kan gå i et 540l kar. De blir mellom 40-50cm - så din er nok ikke fullvoksen enda
Ok tusen takk skal du ha vil jo så gjerna ha han, det er den flotteste algespiseren jeg har sett, trodde ikke de ble mer enn 8-10 cm jeg *flau*

men samtidig vil jeg at den skla ha det bra, å ikke ha den for enhver pris, så det var godt å vite
De som jeg kjøpte karet av, ante ikke hva noen av de 8 fiskene som fulgte med var, så nå vet jeg hva alle er, takk skal dere ha
dodge2
De som jeg kjøpte karet av, ante ikke hva noen av de 8 fiskene som fulgte med var, så nå vet jeg hva alle er, takk skal dere ha :)


Er jo bra da, at fiskene nå er kommet til noen som bryr seg om behovene de har!!

Supert!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap