Glossostigma elatinoides

Kjøpte 3 potter med denne for 3-4 dager siden, i dag har alle begynt å visne eller har visnet alt. Så måtte kaste hele bunten.

Noen gode ideer til bedre planter som kan brukes til å dekke grusen. Har også 3 Hydrocotyle verticillata.

AKvariet er 106l jebo, med Tiger barbe, cardinal tetra, ancistrus, sommerfulg cihclide , regnbue cihclide, og perle gurami.

Tror faktisk dem visna pga. feil grus type, så røttene ikke fikk feste seg.

(Hmm, ja feil forum ja, jatta hehe). Var i feil forum da jeg skrev, menne jaja.
planten vokse best i sand, og co2 tilsetning, riktig ph,Kh, og gh, lys og næring..

den er ikke det enkleste planten.
den skal ut av steinulla, og deles opp i mindre biter.
steinulla skal klippes av ca en cm under røttene..
jau, prøvde på å klippe dem opp og plassere dem rundt, men fikk jo ikke av den svamp gørra under planten skikkelig for røttene er så utrolig små. Uansett, har du noen ideer Fins jo massse planter som er mer robuste, men dem vokser en millimeter i uka. Så klarer kanskje fylle karret med grønt dekke til jul neste år liksom

Hydrocotyle verticillata ser ut til å trivs dog, kom en 3cm lang stilk ut fra ene planten alt.
de fleste plantene som er bunndekkende er vanskelige, har prøvd mange typer og stort sett endt med det samme som du.
eneste plantene jeg har hatt noen lunde hell med er hemihantus,cuba. men den vokser best med co2, og ingen bunnfisk som roter rundt.

glossostigma planten får jeg til, men den vokser sakte uten co2.

javamose derimot vokser i meter vis, flere cm i uka,og den har nermest tatt over i reke akvariet..
til rekenes store begeistring.. begynte med en liten dott,på ei rot.
den er ikke bunndekkende men har vel snart tatt over der også for min del.

skal prøve å få tatt noen bilder av hvordan det ser ut i reke karet så skal du få se hvordan det ser ut der,. :S
goodie har et bilde av mitt, tok litt av kan du si karet er 16 dager gammelt, hehe og overfylt alt. Klarte ikke stå imot lystene til å handle ny fin fisk.
Bilder
her har du noen bilder fra reke karet
nice, irriterer meg over at jeg kjøpte så lite, men for sent nå
mere bilder litt klarere håper jeg
jepp, ser jo ikke dumt ut det, kunne jo vurdert et co2 anlegg, men synes kanskje det er litt overkill til et så lite akvarium.
ja,.. man skal være litt forsiktig med co2,.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap