Ancistrus yngel- gøy, men hjelp!

Jeg har akkurat fått kull nr to med yngel på ancistrusparet mitt. Første kull gav ca fem yngel og var utrolig gilt. Men neste gav 11-12. Og det ble litt vel mange synes jeg...Hva gjør jeg nå?

Det jeg mener er at jeg kan jo ikke ha alle, for karet er bare 65l. Kan jeg ha de en liten stund til de blir større eller hva skal jeg gjøre. Fra før har jeg 6 guppy og en hel haug med yngel.

Vannverdier er foreløpig normale og jeg bytter vann en gang i uka. Må jeg øke antall vannbytter? evt skifte mer hver gang. Jeg skifter ca 30% hver gang.

Hvis jeg skal gi bort/selge hvordan går jeg frem?
Går det ann å fange disse små?

Jeg liker å bombandere dere med spørsmål Er jo så mange gode råd der ute!
Du kan jo kanskje høre med de lokale dyrebutikkene om de er interessert i å kjøpe? Ellers kan du legge inn annonse her inne, eller på f.eks finn.no

Jeg tror uansett de må være av en viss størrelse før du kan selge dem. Mener jeg har sett mange som selger ancistrus i 3-4 cm størrelse.

Har lest her inne at det ikke annbefales å bytte ut for mye vann på en gang. Kanskje heller bytte lite og ofte?

Lykke til og gratulerer med yngel
Pass på temp...
ancistrus yngel er veldig sårbare for tempraturforandringer... så pass på da du bytter vann...
Legg ut en annonse i Rubrikk-delen her på akvaforum så blir du helt sikkert kvitt de du ikke vil ha.
Takk for mange gode tips! Jeg tror jeg prøver å beholde de en stund til de blir litt større. Får passe på temp når jeg skifter vann. Og det blir nok ofte fremover.

Legger nok ut annonse her om en stund!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap