- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Hvordan bli en flink fiske mamma? :)
Hvordan bli en flink fiske mamma? :)
Har hatt mitt 70 liters kar i litt over et år , mine første to ancistrius , ha blitt svære den ene nærmer seg 30 cm og den andre er ca 25. så nå blir det stor kar på oss , et hjørne akvarium på ca 200 liter , jeg kommer til å flytte over mine hann guppy er da to damer ser veldig gravide ut , den ene har blitt nesten firkantete i buken , ho spiser enda , men føler det er like før nå. håper bare jeg får satt opp det nye før ho begynner, vil så gjerne gi barna et sunt og fint akvarium , og tar imot alle råd , både når det gjelder sammen setningen av fisker , planter og næring...
Har jo lært litt siden jeg begynte innpå her , men føler meg som en ny begynner..
Har jo lært litt siden jeg begynte innpå her , men føler meg som en ny begynner..
Postet 27.02.10 kl 00:38
Postet 27.02.10 kl 01:07
Postet 27.02.10 kl 01:11
Endret: 27.02.10 kl 01:12
Postet 27.02.10 kl 01:17
Postet 27.02.10 kl 01:27
Postet 27.02.10 kl 01:30
Er nokk desverre slik at det er alt før mange som handler i dyrebutikker å blir feilinformert fra di som jobber dær.
Di kan bli under optimale forhold å med rett plass opp mot 50cm stor.
Ja er den så stor som du sier så er det enten pleco eller gibbiseps.
Ancistrus blir ikke så stor. da må den i såfall gå på anabole steroider.:P
Di kan bli under optimale forhold å med rett plass opp mot 50cm stor.
Ja er den så stor som du sier så er det enten pleco eller gibbiseps.
Ancistrus blir ikke så stor. da må den i såfall gå på anabole steroider.:P
Postet 27.02.10 kl 01:30
Postet 27.02.10 kl 01:36
Tusen takk for god hjelp :)
den den ligner mest på er pleco , de har et gedigent hode...
Postet 27.02.10 kl 01:41
Postet 27.02.10 kl 02:15
Postet 27.02.10 kl 02:34
Tusen tusen takk :)
har du drevet m fisk lenge?
Tar imot alle råd...
Da spesielt ang planter og hvilke typer fisker som passer sammen.
Er så glad i guppyene våre og vil prøve å få tak i noen som ikke tar haler m.m.
Har jo større muligheter nå når karet blir større..
Tar imot alle råd...
Da spesielt ang planter og hvilke typer fisker som passer sammen.
Er så glad i guppyene våre og vil prøve å få tak i noen som ikke tar haler m.m.
Har jo større muligheter nå når karet blir større..
Postet 27.02.10 kl 09:50
Har drevet med akvarium i litt over ett år jeg også, og ble lurt for et par mnd siden når jeg skulle ha ancistrus. Det er jo veldig vanskelig å se forskjell ettersom det er så mange og alle er så like!
Forstår det som du skal la hunn-guppyene yngle i 70-litern og flytte maller og hannguppyer over i 200-litern? Et alternativ kunne jo vært å flytte tilbake hann-guppyene i 60-literen og ha yngelen i flytende yngelkar, ettersom det er like stor sjangse for at de blir spist av mammaene som av pappaene.. Slik at 70-literen blir et guppy-kar? Da har du mange flere muligheter i 200-literen og kan velge blandt ulike ciklider og malawi +++ uten å ta hensyn til andre fisker da plecoene er så sky at de passer med de fleste fisker
Forstår det som du skal la hunn-guppyene yngle i 70-litern og flytte maller og hannguppyer over i 200-litern? Et alternativ kunne jo vært å flytte tilbake hann-guppyene i 60-literen og ha yngelen i flytende yngelkar, ettersom det er like stor sjangse for at de blir spist av mammaene som av pappaene.. Slik at 70-literen blir et guppy-kar? Da har du mange flere muligheter i 200-literen og kan velge blandt ulike ciklider og malawi +++ uten å ta hensyn til andre fisker da plecoene er så sky at de passer med de fleste fisker
Postet 27.02.10 kl 14:26
Har drevet med akvarium i litt over ett år jeg også, og ble lurt for et par mnd siden når jeg skulle ha ancistrus. Det er jo veldig vanskelig å se forskjell ettersom det er så mange og alle er så like!
Postet 27.02.10 kl 14:26
Postet 27.02.10 kl 23:14
:)
Blir større akvarium på oss når vi flytter . samboeren min går m byggeplaner , ca 1850 liter sier ho
Postet 22.01.11 kl 17:10