Tre spørsmål fra en nybegynner.

1)Fikk for tre eller fire uker siden fire Dalmatiner Mollyer til min store overaskelse og glede, men nå i det siste han dem begynt å sloss noen voldsomt mot hverandre og er litt redd for at dem skal mobbes til døde eller noe i den kant. Er det noen jeg skal gjøre? Er det et tegn på at de ønsker større plass, at de skal slippes ut til de andre? Har aldri hatt yngel før så jeg vet ikke hvordan de ulike fasene i demmes utviklig er og hva som bør gjøres for å øke sjangsen for overlevelse. Håper noen kan gi meg noen tips

2) På bildet av den Guppyen lurer jeg på om den er gravid? Noen som er det? I såfall hva bør jeg gjøre for henne og hennes neste?

3) Bilde nr 2. (ukjent fisk) Fikk denne fisken pluss to til fra en venn som ikke ville ha fisker lenger, noen som kan identisere hvilken type det er? Og kan noen gi meg litt info om denne sorten?
hvor stort kar har du da?? den guppyen er gravid fødekar kanskje???
Akvariet hun befinne rseg i e rpå 250L med en annen hunn (den tredje døde i går) av samme art + en rekke andre sorter. Det karet du ser på bildet var bare en bolle som jeg puttet henne oppi for å få best mulig bilde
når mollyene og de andre har så god plass syns jeg det er rart at de "krangler" har ikke hørt om det før gitt til guppyen er vel en fødekasse å anbefale
hvor store er molly yngelen nå da?? måtte lese spm ditt en gang til:O har du fisk med stor munn i karet ditt???
Aha, Vell Mollyene er i en fødekasse og dem er toppen 3 mm store. Jeg hadde en Guppy som døde i går da jeg prøvde å isolere henne. Så er litt skeptisk til det, har og lest at man ikke skal gjøre det. En annen ting også, går det bra å putte ulike kull fra ulike fisk i samme fødekar?
Bildet av fisk nr. 2 var litt uklart. Må kansje ta bilde til av den?

Men jeg synes at den så ut som en barbe med første øyekast. Mulig gullbarbe?
ja det vil jeg tro... for en stund siden hadde jeg yngel av platy,guppy og sverddrager..de gikk veldig bra sammen og bodde i ett oppforingskar så lenge de er omtrent på samme str. uten mulighet til å eta hverandre så går dette veldig bra jeg har også lest at det stresser fisken veldig å stå i fødekar,men det har gått veldig bra her.. hver gang bare sverdragene som har flyktet... hehe.. men jeg har innvendig juwel pumpe så vil ikke ha dem inni der det beste er vel kanskje et kar med masse planter(flyteplanter) som guppyen kan stå i når fødselen nærmer seg..
Hva går inn i katorien "stor munn" ? Jeg har en ungdomm Scalare som kan få litt munn ellert er det vell mollyene som utgjør noen spesiell. Har og noen Sverdragere og platyer og den ukjente sorten som det er bilde av som har en litt større venn av seg.
Kaja Olsen
Bilde nr 2. (ukjent fisk) Fikk denne fisken pluss to til fra en venn som ikke ville ha fisker lenger, noen som kan identisere hvilken type det er? Og kan noen gi meg litt info om denne sorten? :)


Det ser ut til å være en praktbarbe. Les om dem i profilen i linken.
da ville jeg ikke sluppet ut molly yngelen nei... har scalarer selv og de er ramme på å eta yngel men jeg har et yngelkar på 50 liter da.. det gjør virkelig saken lettere, for da blir de der til de er store nok
Haha, ja det er sikkert litt uklart, han / hun var ikker serlig for å tas bilde av legger ved noen andre muligens bra bilder som jeg har klart å knipse. får ser om noen av disse kan hjelpe.
Hem... Eller jeg kan kvitte meg med scalaren, selv om den er min yngling så tror jeg ynglene kommer først av alle (dem er mitt første kull noen sinne ) Har et lite kar på 5,5 L Hvor det bor en kampfisk. Kan det brukes? Skal jo såklart ta ut kampfisken
Kaja Olsen
Hem... Eller jeg kan kvitte meg med scalaren, selv om den er min yngling så tror jeg ynglene kommer først av alle (dem er mitt første kull noen sinne ) :) Har et lite kar på 5,5 L Hvor det bor en kampfisk. Kan det brukes? Skal jo såklart ta ut kampfisken :)


Nå tuller du vel? Har du tenkt å sette en scalare i en 5,5 liter???
hehe tror det var ment for yngelen:p 5.5 l altså
Haha, nei så klart ikke, mente Molly ynglene De er tre/ fire uker gamle.
er ikke den ideelle vannkvaliteten du kan få i en så liten "boks" da.. men du kan jo prøve
Hemm... de kan ligne en god del ja Bare bildet var en del ulik fra deme jeg har med form og farge. Men slettes ikke så ulik, takk da har jeg en muig forståelse hvor hvilken fisk det er
Jeg vet ikke, er det verd å ta sjangsen? Hva kan jeg ellerst gjøre? La dem bli oppi fødekaret til dem bli store nokk eller?
ja det tror jeg jeg hadde gjort hvis jeg ikke hadde hatt et lite voksekar jeg ville nok også flyttet kampfisken over i karet også om han ikke er slem med de andre fiskene kampfisken min er supersnill, han gjør ikke guppyene noe men en sebrafisk derimot, den måtte jeg flytte...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap