Salg av fisker område flekkefjord-lister-mandal?

Jeg har lyst på fisker, men synes det er for langt å kjøre med noen stakkars fisker 10 mil i en pose...

Noen private oppdrettere i dette området som selger fisk? Finner ikke noen dyrebutikker...
Tips: Legg inn en annonse - ønskes kjøpt, fisk - og spesifiser gjerne hva slags fisk du ønsker/kan ha. (Hvor stort akvarium du har, hvilke fisk som går der fra før, etc gir selger en pekepinn.)

En annonse varer lenger enn en tråd i forumet, og det er lettere for folk å finne deg under rubrikkannonsene enn i forum hvis de søker.
På kvavik i Lyngdal er det en fyr som selger fisk og akvarieutstyr.

http://www.runesmontasje.no/dekkservice/fiskebutikk.htm
Skulle til å foreslå dyrebutikken i Flekkefjord som åpna i sommer, den som ligger ved siden av Pizzabaker'n og Spor 2, men de selger kanskje ikke fisk der? Den gamle dyrebutikken i sentrum som lå i samme bygg som slakteren hadde jo en liten akvarieavdeling før (på ca én reol eller noe i den duren), men både dyrebutikken og slaktern er jo "long gone". Husker virkelig ikke om det var noe fisk i den nye dyrebutikken, bortsett fra de som er malt på veggen utenfor..
Stine Sofie
Skulle til å foreslå dyrebutikken i Flekkefjord som åpna i sommer, den som ligger ved siden av Pizzabaker'n og Spor 2, men de selger kanskje ikke fisk der? Den gamle dyrebutikken i sentrum som lå i samme bygg som slakteren hadde jo en liten akvarieavdeling før (på ca én reol eller noe i den duren), men både dyrebutikken og slaktern er jo "long gone". Husker virkelig ikke om det var noe fisk i den nye dyrebutikken, bortsett fra de som er malt på veggen utenfor..

Vet at "Zootropia" eller noe i den duren har fisk hvis det er den du tenker på.
De har jo noe fisk på dyrebutikken i Mandal, men hører folk ikke er helt fornøyde med bemanninga der.. Menne.. Er du interessert i sebraciklide, guppy eller sverddrager, kan jeg nok være til hjelp Er jeg som kjører melkebilen på Lista, så kan leveres hvor som helst
Takk for gode tips om butikker og annet! :)
Utrolig mange hjelpsomme mennsker her på forumet må jeg si! Takk for tips alle sammen.

Det blir kanskje ikke så ille å få tak i fisker uten å måtte frakte de for langt!
Zootropia as
Heisann!
Ser dette er en gammel tråd, men tenkte jeg kunne bidra litt til diskusjonen her. I Flekkefjord ligger det en dyrebutikk som heter Zootropia (ved siden av Pizzabaker'n). Jeg jobber selv der, og ønsker å opplyse alle om at vi selger MASSE fisk. Noen av oss på jobb er svært akvarieinteresserte og legger sjela vår i akvariene og fiskene i butikken. Dette håper vi selvfølgelig at kundene våre merker, og jeg blir kjempeglad når det kommer inn kunder til oss som driver med akvarie (og ikke bare de som har et akvarie).
Vi ønsker derfor alle akvarieinteresserte velkommen inn for en titt og en hyggelig prat!
Fisk vi ikke har vil vi selvfølgelig prøve å skaffe (og vi blir veldig glad når folk bestiller spesielle fisk. Fordi vi har begrenset plass kan vi ikke til enhver tid ha så mange spesielle typer fisk i butikken som vi gjerne ville hatt=) ).
Dere må gjerne spørre etter Kamilla eller Tina. Det er vi to som er de mest ihuga akvaristene i butikken, og vi vil hjelpe så godt vi kan!

Jeg (Kamilla) er spesielt interessert i malawiciklider, og vi har et eget malawikar i butikken for de som driver med disse flotte ciklidene. Her har jeg prøvd å ta inn litt mer uvanlige malawifisk, og heller styre unna de vanligste artene som man kan finne i de fleste dyrebutikker (golden, rød sebra o.l. Og vi har IKKE noe som heter "malawi mix" ).
Akkurat nå har vi en del gøy, blant annet:
- Et par malawimaller/malawi squeakers (synodontis njassae)
- Cynotilapia afra "cobue" (farget ut)
- Sciaenochromis fryieri "iceberg" (farget ut)
- Nimbochromis venustus
- Labidochromis sp. Hongi (farget ut)
- Dimidiochromis compressiceps

Fisken vi har vil variere i perioder, og det vil avhenge litt av plassen og størrelsen på fisken, og hva jeg kan ha gående i samme kar. Spør på facebook-sida vår hvis dere lurer på hva vi har inne akkurat nå, og hva vi eventuelt kan ta inn! (Dere kan selvfølgelig også ringe butikken, men der kan det være travelt til tider).

Tina har drevet med akvarier i mange, mange år, og er "fiskedoktoren" vår. Når det gjelder sykdom og medisinering er hun den flinkeste av oss. Hun har drevet spesielt mye med Betta'er (kampfisker), og har også importert en del spesielle kampfisker. Vi har innimellom hatt inne noen flotte par med "Halfmoon" kampfisker og spesielle oppdrettsvarianter.
Hun har også tatt inn mange spesielle ciklider som vi har hatt i egne rovfiskakvarier.
Akkurat nå har vi nettopp fått Blå Acara-yngel, og det synes vi er veldig stas=)

Av andre ting har vi inne slamkrypere, og til tider har vi eremittkreps og mangrovekrabber. Vi har også mye forskjellig tilbehør og utstyr til taranteller og herptiler. (Vi har også taranteller i butikken).

Med andre ord: vi er veldig engasjert!

Så legg oss gjerne til på facebook og spør oss der, eller ta turen til Flekkefjord for en titt!

Hilsen Kamilla =)

Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Hollund
Reklame for plussmedlemskap