120l juwel lido sammensetning

hei, jeg skal kansje kjøpe en Juwel Lido 120 hvis jeg får et endelig svar fra pappa. jeg skal ha en del planter og en stor rot, fin sand.

så jeg lurer på om dette er en grei sammen settning? eller blir det kansje litt fult?

2 stk Praktbotia
4stk corydoras
rundt 15 kardinal tetra
ett par Palett cicklide
og en liten gjeng Otto

høres dette greit nok ut? hvis det blir for mye kom gjerne med forslag til hva jeg kan bytte ut
Praktbotian vil vokse seg ut av karet ditt, for de kan bli ganske store. Om de går i et for lite kar så kan det hende at kroppen slutter å vokse, mens invollene fortsetter. Noe som vil resultere i en ganske smertefull slutt for praktbotian.

Det finnes jo masse trivelige botiaer da, Som ikke blir så store. Jeg synes at pakistanbotia er vel så fine og like trivelige, uten at de blir for store.
Botia og fiskesammensetning
Eg har selv et lido 120l og det er et svært flott akvarium. Det er i hvertfall min mann sin favoritt.

Pakistanbotia er veldig fin, men anbefaller at du kjøper minimum 6 stk da de liker seg best i grupper.
Skal du ha corydoras ville eg økt antallet til minst 6 stk..
Kardinaltetraene blir kjempe fin i lidoen.

Har selv denne sammensettningen:
10-15 rødmunnstetra
3 ancistrus sp
6 guppyhanner
1 snegl
Jeg ville droppet botiaene og coryene. Det er ingen garanti for at ciklidene og coryene vil gå bra sammen, cory skjønner ikke hvordan "revir" fungerer, og det kan fort bli unødvendig mas og tjas. Praktbotia er en stimfisk og trenger et mye større kar.
ok, tror jeg dropper Praktbotiaen da, sansyneligvis Corydorasene også, men jeg lurer på om en gruppe på 7 ottoer vil være bra for å holde akvariet rent og algefritt?
Får jeg komme med et lite forslag?

Regnbuefisk er en skikkelig fin stimfisk, med litt størrelse. De er veldig rampete, og svinser rundt i kjempefart.

De er en av mine favorittfisker, å de kommer i mange varianter og farger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap