Vil du dele ditt mest vellykka aquascapings prosjekt?

Min kjære har nett kjøpt eit Fluval Edge kar til meg, og i den anledning har eg lyst til å prøve meg på eit lite Aquascapingsprosjekt. Det er ikkje alltid fantasien er på topp og eg treng difor litt inspirasjon.
Så eg lurte på om det var nokon der ute som hadde lyst å dele eit eller fleire bilder av eit kar som dei er forøngd med og stolt over??

Hadde vore veldig hyggelig og til stor hjelp dersom du vil legge ut eit bilde her på denne tråden. I tillegg er det vel kjekt med ein tråd som (forhåpentligvis) inneholder bilder av masse flotte kar??

På førehand takk =)

Bildene er lånt fra google
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Skulle gjerne ha fått til noe sånt ja... Det blir helt urealistisk å få til noe sånt i karet du har kjøpt da, men det er lurt å la seg inspirere... Et slikt kar som du har på bildene trenger store mengder lys, co2 fra tank, perfekt dosert gjødsling og et næringsrikt substrat, samt hyppige vannskift og litt flaks

For kule aquascapes i "nano" (liten) størrelse kan du sjekke her:

http://showcase.aquatic-gardeners.org/2009.cgi?&op=ishowcase&category=0&vol=0

Er ganske så hekta selv, men det er lettere å lese om enn å få til Ikke fornøyd med egne kar enda...
Takk for gode linker Neon Bebop. Har vert inne på den eine sida før, og det er heilt utrulig kva folk får til. Eg klar over at bildene eg har lagt med ikkje er nybegynner stadie, men som du seie, FLOTT inspirasjon.

Føler også akkurat det samma som deg, at det er mykje lettare å lesa om enn å få til sjølv. Men ein plass må ein jo begynne Og i førsteomgang (i mitt tilfelle) er det bare for morro og for å sjå kva ein kan få til. Verda går ikkje under om det skulle skjære seg heilt, hehe. I verstefall blir det eit rotete lite rekekar!

Men igjen, takk for gode linker.
Jeg har fått flere "gresslignende" planter til å vokse, men det har krevd co2, noe som kanskje blir vanskelig i et fluval.. men det finnes mye kult uansett. En del aquascapes blir kjempekule også med sant i store deler av bunnen og så en del stein og røtter. Husk at lyset i Edgen er veldig konsentrert i midten av bunnen, så en plante som skal ha lys får det mest der.

Reker og små fisker a la stjernedanio og rasboraer osv er flotte.
No har eg CO2 i karet, men dette er sats og ikkje eit sikkelig CO2 sett. Skal vist nok funke det og, men det kan jo sjølvsagt ikkje regulerast på same måte.

Er også klar over at lysene er veldig sentret, men har sett fleire DIY opplegg her. Har planer om å skifte orginallysa ut med nokre LED-lys med 120graders lysspredning. Så får eg heller sjå om det blir noko meir lys etter dette.

Men i første omgang no, er det inspirasjon og ideer til karet. Så får eg sjå kva det blir ut av det etter kvart =)
Alden Irslinger
Masse inspirasjon her :) [URLBLOCK1]


Det har du rett i. Fant mange nydelige kar på den linken. Takker så meget!
Ingen som vil dele bilde av sitt eget kar??
da jeg fikk til dette oppsettet var jeg veldig fornøyd, jeg fikk til et harmonisk og rolig oppsett den gangen.

appsolutt det oppsettet jeg er mest fornøyd med.
Bilde av edge'n min
Det er ikke akkurat noe forsøk på aquascaping, men jeg er kjempeinspirert.

Kjempekuul tråd.

Sender med et par bilder av karet mitt.
Rått. Så grønt! Hvor stort er karet? Hvor mye lys/annet?
Orchard
[B]Det er ikke akkurat noe forsøk på aquascaping[/B], men jeg er kjempeinspirert. Kjempekuul tråd. Sender med et par bilder av karet mitt.


Har sett karet ditt før, syns det er kjempestilig. Likte også godt at du hadde grønt lys i bakgrunnen, det blei det lille ekstra

Har aldri turt å bruke svart sand, men den gjorde seg faktisk meget godt i karet ditt.

Har du orginallysene i karet, eller har du bytta dei ut?? I så fall med kva??

Takk for at du ville dele
tomandre
da jeg fikk til dette oppsettet var jeg veldig fornøyd, jeg fikk til et harmonisk og rolig oppsett den gangen. appsolutt det oppsettet jeg er mest fornøyd med.


Ja, dette var eit flott kar. Godt med planter, men alikevel ikkje eit for rotete uttrykk.

Takk for at du ville dele
Dette er nok mitt eneste aquascapingforsøk, og som jeg er rimelig fornøyd med. PS ikke så fornøyd med kvaliteten på bildene.
vidar1980
[URLBLOCK1] og som jeg er rimelig fornøyd med. PS ikke så fornøyd med kvaliteten på bildene.


Eit planteteppe av cuba er så utrulig flott!! Likte spesielt godt det første bilde ditt. Utruleg stilig med røtene som stakk opp mellom bunnplantene.

Takk for at du ville dele
Takk for inspirerende tråd men lenker til så mye flott! Ble helt grepet, dette er resultatet. Leter fortsatt etter en liten plante som kan erstatte nanaen i hjørnet, og det er sikkert en million feil et mer øvet øye ser, men etter utallige klønete øvelser i selskapskaret ble jeg utrolig lykkelig av å holde på med dette.

Karet er plassert slik at det må betraktes fra siden, fronten er for nærstudier hvis loftstrappa ikke er nede. De små Pogostemon helferi vil, hvis alle gode makter står meg bi, få nok næring til å holde seg lave og dekke bunnen bedre. Utrolig moro!
Linda & Ove
Takk for inspirerende tråd men lenker til så mye flott! Ble helt grepet, [URLBLOCK1] er resultatet. Leter fortsatt etter en liten plante som kan erstatte nanaen i hjørnet, og det er sikkert en million feil et mer øvet øye ser, men etter utallige klønete øvelser i selskapskaret ble jeg utrolig lykkelig av å holde på med dette.


Ja, det var det eg håpte på då eg starta tråden. At det blei ein inspirerande tråd Kjekt med ein tråd som er proppa full med fantastiske bilder og lenker.

Det finst nesten ingenting så kjekt som å sette opp eit kar Og øvelse gjør mester. Spesielt å sjå eit kar som er innreda for å sjå det frå sida. Det er ikkje så ofte ein ser.

Linda & Ove
Karet er plassert slik at det må betraktes fra siden, fronten er for nærstudier hvis loftstrappa ikke er nede. De små Pogostemon helferi vil, hvis alle gode makter står meg bi, få nok næring til å holde seg lave og dekke bunnen bedre. Utrolig moro!


Pogostemon Helferi er ein utrulig facinerande plante. Krøllete og artige blader og så syns eg den har så fin grønnfarge! Har samme plante sjølv i 23 liter'n.e
noddy
har en enorm plantevekst her,uten co2 og gjødsel :)


Dette var utruleg stilig. Liker kar med masse planter. Og slik som ditt kar er så ser ting så tilfeldig ut, dermed ser det så naturlig ut. Men alikevel harmonisk. Vakkert.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap