Sand snegler.

Fikk 8 sand snegler i dag.
Men, 2 stk. Av dem klatrer oppover. Og leste om dette ang: sand snegler.
Og der står det: " At det skal være på tide med vannskift, eller for mye snegler iforhold til hvor stor kar du har "

Men, jeg tok først oppi vann i akvariet mitt for 6 dager siden.

Det er ett 120 l akvarium, så kan da ikke være for mye med 8 snegler der, og rart og det allerede skal være vannskift.

Comment?
Jeg har sandsnegler i 4 av mine kar, og jeg ser ingen sammenheng med vannkvaliteten på disse sneglene.
I ett av karene kommer de alltid opp om kvelden, nesten rett før jeg skal slå av lyset.
I ett annet kar ser det ut som hele sandbunnen lever når jeg mater mallene , hehe.. Så det er forskjellig hos meg ihvertfal. men ingen sammenheng med vannkvalitet hos meg.

Redigert:
Nei, 8 sandsnegler merkes nok knapt ikke på filter/vann i 120liter.
Takk for svar!

Ja, synes det var litt rart. Hehe!

God helg
Sandsnegler
Mine sandsnegler krøp skyttelstrafikk opp og ned akvariet 24/7... Spilte ingen rolle om jeg byttet vann, de likte vist bare å krype opp og ned.
Men om det var mine snegler som hadde det tungt for seg, eller om det er vanlig for snegler, det vet jeg ikke!
Jeg har også sandsnegler i karene mine, og det ser ikke ut til at adferden deres har noen sammenheng med vannkvalitet her i allefall. Har testet flere ganger og skiftet vann, men likevel holder de på. Virker som det er litt lite mat å finne nede i sanden og at det er derfor de kravler rundt omkring. De tilbringer mesteparten av tiden under sanden, men det hender altså at de kommer opp og henter mat/luft. Spesielt ca et kvarter etter mating så ligger omtrendt alle sammen oppå sanda.
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap