Hjelp! hva kan jeg frakte en fisk oppi?

Skal ut og bytte en ciklide før de stenger i dag. Hva er best å frakte den i??? Er et syltetøyglass ok? (Gjør det noe om den får det litt trangt?)
du kan bruke brødposer.. har jeg ikke skikkelige fiskeposer igjen, så bruker jeg dobble brødposer.. funker det.
Plussmedlem
Det spørs hvor langt det er å kjøre, det.. men fisker blir jo fraktet i små poser, så de trenger ikke så veldig stor plass for frakting.
takk for svar...tror jeg går for brødposer...tar 3 stykk tror jeg...er livredd for at de skal sprekke, de er jo så tynne! hehe..
ehh...det ble ikke noen tur for å bytte alikevel..mannen min klarte ikke å fange den!
hehe...ja...

Ble ganske matt der jeg stod og kommanderte "litt lengre til høyre!" "nå svømmer den opp!" "bak planten!" osv...

Og håven er så liten så måtte nedi med hele armen omtrent...så klager han på at de andre fiskene kiler han på armen mens han jakter nå den han skal ha tak i...sukk..håpløst
jeg pleier å bruke en tupperware boks med lokk
aha...bra tips det og..har masse tupperwarebokser!
Jeg bruker doble brødposer og funker som bare det, men hvis du har tupperwarebokser så er jo det supert!
Tone Haara
Og håven er så liten så måtte nedi med hele armen omtrent...


Nytter ikke å fange annet enn guppy i små håver. Dere stresser dere (og fiskene) ihjel med å fange fisk i redskap som ikke er egnet.

Skaff dere en stor håv. Bruk den lille til å skremme/lede fisken inn i den store.
Kampfisk
[QUOTE=Tone Haara]Og håven er så liten så måtte nedi med hele armen omtrent...


Nytter ikke å fange annet enn guppy i små håver. Dere stresser dere (og fiskene) ihjel med å fange fisk i redskap som ikke er egnet.

Skaff dere en stor håv. Bruk den lille til å skremme/lede fisken inn i den store.

Det der var ikke dumt! Man lærer så lenge man lever.
Ble ganske matt der jeg stod og kommanderte "litt lengre til høyre!" "nå svømmer den opp!" "bak planten!" osv...


Og likevel er det mannen som får klagene?! Dere kvinnfolk altså :p
Nå, dere mannfolkan kan være ganske så kommanderende når dere får det over dere, så dere er ikke noe bedre enn oss... Hehehehe. Måtte bare skrive det der. Hehehehe.
Cowgirl
Nå, dere mannfolkan kan være ganske så kommanderende når dere får det over dere, så dere er ikke noe bedre enn oss... Hehehehe. Måtte bare skrive det der. Hehehehe.


Jeg måtte også bare kommentere, hehe.

Ikke nok med at hun bare kommanderte, men når mannen ikke klarte det - så prøvde hun ikke selv heller
Av egen erfaring vet jeg at brødposer på fisk med litt skarpe tenner som eks. malawiciklider er et sjangsespill. Utrolig lett å få bitt hull på posen av en stresset fisk.

Plastbolle funker bra, bare husk å skylle den rikelig med vann først så det ikke sitter igjen såperester på den fra siste vask.
Tone Haara
Skal ut og bytte en ciklide [I]før de stenger i dag[/I]. Hva er best å frakte den i??? Er et syltetøyglass ok? (Gjør det noe om den får det litt trangt?)

Skrevet kl 18-ish i går. Er nok for sent nå..
men det ble jo ikke noe tur for fisken ville ikke i hoven :p
Ella
men det ble jo ikke noe tur for fisken ville ikke i hoven :p


Ahhh.. mannfolk.. jeg glemte det ;p
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap