Vedrørende annonser på Finn.no!

40 liters akvarium med to scalare, selges. (Endret av moderator)

Sier ikke mer!!!Horribelt!!Stakkars FISK!!!
Dette er selvsagt langt unna optimalt, men synes du bruker i overkant mange utropstegn......

Synes veldig lite om å henge ut folk med navn og nummer på denne måten--ø
Slikt kan det være mye av ja, men kanskje fiskene kan komme i et større kar om de er heldige
Tidligere har man funnet bilder av paroonhaier som ikke har plass til å snu seg osv i annonser på finn.no, så å ta helt av over den annonsen synes jeg er en overreaksjon. (Men selvsagt ønsker jeg jo at fiskene skal ha bedre plass enn dette)

Å spre kunnskap, er veien å gå for at det skal bli mindre overfylte akvarier ute blant folk.
Pål Laumann
Synes veldig lite om å henge ut folk med navn og nummer på denne måten--ø

Nå er det jo strengt tatt de selv som har lagt ut navn og nummer. Robert linket bare til annonsen, og la til sin egen kommentar.

Nettet fanger, for å vri litt på et gammelt kortspill-uttrykk.
Jaja
ikke skyl det på selgeren men på dyrebutiken som kune solg en nybegyner et 5l men den piteliten paroonhai å si at den ikke blir støre bare for å selge å tjene penger xD
Dette akvariet er det kanskje også like greit at eieren vil selge:
------------
Vi har ett akvarium på 60 liter med møbel som vi må kvitte oss med på grunn av plassmangel. Du får med en del fisk ca 30-40 stk,bla 2 sølvhaier, en scalare, maller, neon tetra og noen som vi ikke helt vet hva slags fisk det er .
------------

Scalare og sølvhai i et 60 liters akvarie sammen med 40 andre fisk er litt i overkant, ikke sant?
Plussmedlem
Vanilla Ninja
Scalare og sølvhai i et 60 liters akvarie sammen med 40 andre fisk er litt i overkant, ikke sant?

I tillegg til prisen...
Sv:
Dette blir jo bare bedre og bedre...
En LITEN sølvhai, og en LITEN scalare, og noen FÅ gyppy/molly blandinger kunne KANSKJE gått bra i en KORT periode. Karantene kanskje...

Så finner man ut at haien ikke har plass lenger, fordi scalarene har blitt så store at de må ligge oppå hverandre for å få plass...

Skal mollyer og scalarer gå sammen? Trodde disse to krevde forskjellige vannverdier.. Man lærer noe nytt hver dag.
Sparesset
Dette blir jo bare bedre og bedre... En LITEN sølvhai, og en LITEN scalare, og noen FÅ gyppy/molly blandinger kunne KANSKJE gått bra i en KORT periode. Karantene kanskje... Så finner man ut at haien ikke har plass lenger, fordi scalarene har blitt så store at de må ligge oppå hverandre for å få plass... Skal mollyer og scalarer gå sammen? Trodde disse to krevde forskjellige vannverdier.. Man lærer noe nytt hver dag.

nå skal vel ikke du skrike alt for høyt som har hatt en ferskvannsrokke i et 95l akvarie som nylig daua! og de trenger vel minst 700l eller mer.
anders86
[QUOTE=Sparesset]Dette blir jo bare bedre og bedre... En LITEN sølvhai, og en LITEN scalare, og noen FÅ gyppy/molly blandinger kunne KANSKJE gått bra i en KORT periode. Karantene kanskje... Så finner man ut at haien ikke har plass lenger, fordi scalarene har blitt så store at de må ligge oppå hverandre for å få plass... Skal mollyer og scalarer gå sammen? Trodde disse to krevde forskjellige vannverdier.. Man lærer noe nytt hver dag.

nå skal vel ikke du skrike alt for høyt som har hatt en ferskvannsrokke i et 95l akvarie som nylig daua! og de trenger vel minst 700l eller mer.

lol
Sv:
Haha, ja, det kan du jo si.
Det hadde kanskje vært lettere hvis du hadde fulgt min første tråd her, om tips til den Rokka. Den bodde der midlertidig mens den ventet på mitt 350l som er bestilt fra Danmark. Denne type Rokke var ganske liten, den hadde ikke vokst seg på langt nær hva den kan bli i full størrelse.

Derfor tok jeg den beslutningen om å la den gå der mens jeg ventet.
Og når det er sagt så sa de som solgte den at en så liten Rokke kan fint trives i et 350l. Mye lettere hvis du spør først? Noe å tenke på.
Sparesset
Haha, ja, det kan du jo si. Det hadde kanskje vært lettere hvis du hadde fulgt min første tråd her, om tips til den Rokka. Den bodde der midlertidig mens den ventet på mitt 350l som er bestilt fra Danmark. Denne type Rokke var ganske liten, den hadde ikke vokst seg på langt nær hva den kan bli i full størrelse. Derfor tok jeg den beslutningen om å la den gå der mens jeg ventet. Og når det er sagt så sa de som solgte den at en så liten Rokke kan fint trives i et 350l. Mye lettere hvis du spør først? Noe å tenke på.

kan godt hende du har bestilt deg større akvarie. men ser jo hva du holder i en 15l bolle. 3stk Betta splendens som burde ha minimum 60l og Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´ som trenger 50l.

Sv:
Den bor jo ikke der lenger, den er jo oppi det store
Jeg er kanskje treg til å oppdatere profilen min her, men den bodde der i to dager for å ta den ENORME algeveksten som var der.

Hvis du mener det er bedre for en fisk å være alene fremfor å ha selskap er det greit, men jeg er av den oppfatning at hannen fikk det mye bedre etter han fikk to hunner oppi. Dine erfaringer med hva en splendens bør gå i er egentlig helt grei den, men de er ikke av samme oppfatning som det jeg har.
Da kan vi heller være enige om at vi er uenige
Så da synes jeg vi egentlig kan avslutte "diskusjonen" her.
å diskutere hva du Sparesset har i dine kar, er like relevant og korrekt i denne tråden. Det er faktisk enda mer fair enn å diskutere finn-annonser...

Så er det også noe med å først å ha orden i eget hjem, før man "forlanger" orden hos andre..

Så algespiseren er flyttet...men er bettaen flyttet?
Dette var vel litt hysterisk. Jeg vet om 1000 ting innen denne hobbyen som er mer "horribelt" enn et par scalare som har litt liten plass å svømme på.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap