Kick starte

Noen som har en link på hvordan man kick starter pumpe?

skal jeg ha den i en bøtte fra brukt akvarie vann.å begge pumpene oppi?
Re:kick starte
kickstarte kan du kjøre så enkelt at du tar en ny/ren 10l vaskebøtte. oppi dær har vi vann fra ett innkjørt akvarium. så lar du den nye pumpen kjøre oppi 10liters bøtta, da tar du et godt in kjørt filter og "vasker" det oppi bøtta!
da blir vannet gromsete som bare fa**, men dette er bra.
man kan si at filteret er ferdig innkjørt da vannet er mere eller mindre rent...

en annen måte .er og sette det nye filteret oppi det nye karet, og gjøre det samme med vasking av filtere oppi akvariumet, men jeg sytes dette blir litt mye gris. + at vannet blir aldri helt rent.

håper du fikk noe ut av dette!
Philip Lauritzen
kickstarte kan du kjøre så enkelt at du tar en ny/ren 10l vaskebøtte. oppi dær har vi vann fra ett innkjørt akvarium. så lar du den nye pumpen kjøre oppi 10liters bøtta, da tar du et godt in kjørt filter og "vasker" det oppi bøtta! da blir vannet gromsete som bare fa**, men dette er bra. man kan si at filteret er ferdig innkjørt da vannet er mere eller mindre rent... en annen måte .er og sette det nye filteret oppi det nye karet, og gjøre det samme med vasking av filtere oppi akvariumet, men jeg sytes dette blir litt mye gris. + at vannet blir aldri helt rent. håper du fikk noe ut av dette!



Fantastisk ide! Jeg har alltid lurt på hvorfor man skal innkjøre pumpene i akvariet, kickstarting i egen bøtte er jo genialt! (jeg ble litt hypa av denne ideen, den er jo fantastisk)

For å si det sånn, når det gjelder å få med seg gugge fra den andre pumpa, skal du som sagt kryste den i akvarievann, og det skal lukte ganske mye av filtergugga, det lukter jord og planter av god sunn bakteriekultur, jo brunere jo bedre =)
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Olsen
Reklame for plussmedlemskap