Fiskene mine går opp for å få luft.

hvet det kansje kan være mange årsaker til dette men vil bli glad om noen kom med forslag om hva dette kan være.
Fikk noe skifer stein som jeg har vasket godt å la oppi og etter dette så har dem gått opp i vannoverflaten jeg har nå tatt dem ut.
Har også satt ned en liten ekstra pumpe nå i håp om at dette skal hjelpe.
takk på forhånd.
Kan være noe tull med vannverdiene, men kan også være noe så enkelt som mangel av oksygen.
Har du god strøm i vannoverflaten?
Lenge siden du tok siste vannbytte?

"Førstehjelp" er uansett å ta et vannbytte. Det vil hjelpe uansett hva som er grunnen, om det er lite oksygen - eller om det er vannverdiene.
hadde et vannbytte før idag å da ble di friskmeldt med en gang men sser de nå går opp igjen.
det er 240 l skiftet ca 80 l vann.
Sv:
Hva slags fisker har du da...? Noen gjør jo dette naturlig...
strømmen i vannoverflaten virker som normalt
Men du svarte ikke på det viktigste, bare at "førstehjelp" fungerte en liten stund.

Har du god bevegelse i vannoverflaten? Hvordan er vannverdiene ?
har noen sebra ciklider og et par vieja ciklider
vannverdiene vet jeg ikke hva er men skal ta en prøve nå er litt fersk i gamet så skal gjøre et forsøk
Sv:
Det hender mine sommerfugler er oppe og napper litt luft i forbindelse med foring.. Men da kan det være mangel på oksygen i vannet ditt hvis de går ofte opp og ned. Oksykentabletter eller andre oksygenmidler vil sikkert gjøre det bedre
Vannverdier
ph viser 8
kh viser 15
gh 16
no 3 viser 100
Still utblåset på pumpa di slik at vannoverflaten brytes av vannet som pumpes ut. Denne måten metter vannet med oksygen.
Sv:
Jeg håper du mente 10, og ikke hundre?
I så fall, da ber jeg stille om at vi bruker forskjellige målere til NO3...

No3 100 hahahaha
mente no3 10
ser ut som det hjalp å sette pumpene litt lenger opp nå er det fart i dem å svømmer fram og tilbake å siler litt sand gjennom gjellene.
takker for alle forslag.
Da var det nok oksygenmangel, ja
Vannet du har er jo flytende betong! Knallhardt vann, med høy ph, gh og kh! Hvorfor har du så utrolig høye verdier til de ciklidene du har der? De trives best i bløtere vann enn det.

Tilsetter du noe dill og dall som zoobutikken har prakket på deg av midler og påstått at du må ha? Noe på flaske eller noe pulver av noe slag?
Desse verdiane er ikkje feil for Sentral-amerikanske ciklider. Eg trur Mona må tenke på Sør-amerikanske ciklider.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap