Hjelp til id av aspidoras

Har kjøpt en del Aspidoras fra et privat oppdrett, hvor jeg fikk typenavnet
Aspidoras Pauciradiatus. Men ser det nå at det IKKE er det etter å ha sett bilder på et par nettsteder, (og beklager med det samme at bilde av en av mine Aspidoras er avbildet her i basen som det). Har et par typer jeg har tittet på, C125 og MACULOSUS. Er det noen som har litt peiling på Aspidoras som kan hjelpe meg, eller noen som er medlem på corydorasworld el som har muligheter for å få store bilder?

Blir litt fortvilet når jeg har en leiksgruppe jeg egentlig trodde hva var, men ikke vet likevel

Glad for alle tips
Legger inn bilde av mine fisker(samme oppdrett som Leif sine),som jeg også har i min tråd:

[External Image]

Aspidoras
Om en ser på disse to vedlagte bildene som er sakset fra 2 forskjellige nettsteder, 2 forskjellige steder.... Er det trygghet jeg kan si at disse er solgt med feil ID. Det er så stor forskjell i mønster på disse to at det ikke er noen tvil om at dette IKKE er Pauciradiatus. Men så er spørsmålet om det er C125 som er den rette IDen på denne Aspidorasen?

Om en ser på oppdrettsvaløren på denne, er det GULL. Med andre ord bør denne Pauciradiatusen være vanskelig å drette. Men jeg har hatt egg flere ganger (og har det nå) og har også flere yngel gående, iallefal 6 stk. Kan ikke i min villeste fantasi tro at jeg skulle kunne drette en fisk til GULL valør, eller er det min dårlige selvtillitt som overrumpler meg?

Spørsmålet som gjennstår er om dette er Aspidoras C125?
Jeg er ikke spesielt inne på disse Aspidoras-artene, men jeg syns iallefall at din ligner mest på Aspidoras poecilus...?
Sammenligner dette bildet med A. poecilus:
Halemønster og ryggfinnemønster, og måten flekkene langsmed kroppssiden danner en løselig sammenhengt lengre flekk.
[External Image]
mona o
Jeg er ikke spesielt inne på disse Aspidoras-artene, men jeg syns iallefall at din ligner mest på [URLBLOCK1]...? Sammenligner dette bildet med A. poecilus: Halemønster og ryggfinnemønster, og måten flekkene langsmed kroppssiden danner en løselig sammenhengt lengre flekk. [img]http://akvaforum.no/images/forum/19239_100427234430_3.jpg[/img]

Takk Mona. Ser litt forskjell på disse med henhold til nedre sorte feltene nederst. Sendte i går mail til et par som dretter aspidoras og fikk mail fra han som bor i Danmark og han skrev i mailen til meg, som jeg også kopierte inn til tråden min: Defintivt C125 jeg er ikke i tvivl.

Så jeg har sett enda mer på bilder av denne som jeg også trodde det var etter å ha glant meg fortvilende gjennom nettsted etter nettsted og er nå trygg på at dette er C125. Lykkelig? Ja det kan en trygt si. Har også yngel og flere egg på disse gående nå.
Takk alle sammen som har engasjert seg i mitt "problem med ID" av denne herlige aspidorasen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap