Brrrr kaldt!! + ensomt yngel

Jeg vet at for å få Corydoras i lekshumør, må man bytte ut vannet med kaldere vann sånn at det skal senkes med ca. 4-5 grader. Men vil ikke dette ha dårlig innvirkning på de andre fiskene?

Her om dagen satt jeg lenge å så på fiskene mine da jeg til en stor forundring så ett ensomt lite fiskeyngel. Jeg har en gravid sverddrager og en guppy jeg tror er gravid så det var jo ikke så rart. Men det jeg syns var rart er at det bare var en. Vet jo at sverddrager og guppyer får Sinnsykt mange unger.

Hvor er resten??

PS. Sverddrager hunnen har ett slags lite lys rør utifra endetarmsåpningen. Føder hun unger gjennom der. Isåfall hvorfor har hun bare født en. Hun er jo fortsatt sprekkferdig med unger.
CoryCory
Hvor er resten??


Spist opp eller gjemmer seg. De voksne fiskene spiser mer enn gjerne yngel til middag. Hvor mange som overlever avhenger litt av hvor mye planter du har. Jo mer planter, jo flere yngel overlever da de instinktivt søker skjul i plantebuskas til de er store nok til å ikke bli spist opp.


Spist opp eller gjemmer seg. De voksne fiskene spiser mer enn gjerne yngel til middag. Hvor mange som overlever avhenger litt av hvor mye planter du har. Jo mer planter, jo flere yngel overlever da de instinktivt søker skjul i plantebuskas til de er store nok til å ikke bli spist opp.


Men hunnna har jo fortsatt ett sånnt lite rør. Også har jeg ganske så mange planter, men det er jo en mulighet
Guppy yngel.
Jeg har fått noen guppy yngel i et 60l akvarium. Jeg har endel "gulerotgress" og noen andre flyteplanter i akvariet. Det er ganske tettpakket med flyteplanter i det ene hjørne. Tror du det er stor sjans for at noen av de overlever? Har kun fisk på størrelse med guppyer ellers i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap