Lange hvite ormer i vannet

Jeg har 3 Endelers der den ene fikk hvite prikker på seg (finnene og kroppen). Dette ble raskt diagnostisert som...ja, hvitprikk syken

Etter å ha medisinert forsvant de hvite prikkene, men etter vannbytte ser jeg nå noen lange (ca en halv til en centimeter) og veeeldig tynne hvite "ormer" i vannet. Det er veldig mange av dem og de svømmer rundt. Jeg har dessverre ikke bilde av dem, men håper beskrivelsen er god nok

Hva er dette? Kan det være de som forårsaket/var hvitprikk?
Høres ut som nematoder. Dette er snacks for fisken Jeg "dretter" disse i et eget kar, for å gi yngel god og gratis mat.
I et kar med fisk, vil disse etterhvert bli spist (les: vil forsvinne)

De kommer forøvrig av for mye næring i vannet. Enten mater du for mye, eller så tar du for sjeldne vannbytter.
Takk for svaret!

Da er jeg noe mer beroliget, siden det mest sannsynlig er min feil mht. mating og vannbytter.
Hei
Disse hvite markene har jeg også fått litt erfaring med. For meg så virker det som disse kommer etter man har medisinert karet. Jeg har medisinert karet mitt 2 ganger og disse kommer noen dager etter jeg har sluttet med medisineringen begge ganger. De forsvinner etterhvert. Bytt vann litt oftere en periode, så forsvinner de.
Hmm, tja - trenger ikke være ulogisk det, read_error..
Hvilken medisin er det ?
Hei
Jeg har faktisk brukt 2 forskjellige. en for hvitprikk. i et kar. Det var i te pose form. Fikk hvite marker etter kur. Så i mitt andre kar , brukte jeg tabletter for hull i hode syken på mine oscarer. Etter endt kur så fikk jeg også hvite marker i dette også. Så jeg er ganske så sikker på at det kommer av medisinen.
Jeg tviler sterkt på at de hvite markene kommer av at du har brukt medisiner i karet. De har nok vært der hele tiden.
Årsaken er nok heller at medisineringen har "rørt opp" i livet til markene, som ellers gjemmer seg og er helt ute av syne i bunnlaget e.l. De liker nok dårlig medisinrundene, så da virrer de opp og rundt og blir plutselig veldig synlige for deg.

Read_error
Jeg har faktisk brukt 2 forskjellige. en for hvitprikk. i et kar. Det var i te pose form. Fikk hvite marker etter kur. Så i mitt andre kar , brukte jeg tabletter for hull i hode syken på mine oscarer. Etter endt kur så fikk jeg også hvite marker i dette også. Så jeg er ganske så sikker på at det kommer av medisinen.
Hei
Jeg har også sett de har utviklet seg på glasset under medisineringen. Helt sikker på at det kommer fra medisinering. Er sikkert mye bakterier i det som da danner disse etter/under medisineringen. I det ene karet hadde jeg utrolig mange etter hvert. millioner bort i mot. Rart om man da ikke skulle sett noe av disse tidligere.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap