Noen som har noen gode svar?

Jeg kjøpte en luftpumpe i dag. Jeg synes det kom alt for mye luft til akvariet på en gang, så jeg stakk noen høl i slangen slik at luftmengden ikke ble så stor. Nå synes jeg det er helt passe med oksygen som strømmer gjennom akvariet, men spørsmålet er om det skader pumpa ? noen som har et klokt svar?
For å være sikker: Det var slangen som går fra luftpumpa og ned i karet du stakk høl i?

Neida, det skader ikke pumpa på noen måte
Skader ikke pumpa. Du har jo ikke regulert mengden som kommer ut fra pumpa, men bare den som er i slangen, så for pumpa sin del er det ikke noe forskjell.
Man kan også kjøpe en ventil som regulerer luftstrømmen, hvis man er urolig for lekasje.

:)
ElinH
For å være sikker: Det var slangen som går fra luftpumpa og ned i karet du stakk høl i? Neida, det skader ikke pumpa på noen måte :)


Jeg stakk noen høl i slange rett etter utløpet fra pumpa takk for svar
Mener du da nedi vannet eller oppe av vannet?
Kine Kristine
Skader ikke pumpa. Du har jo ikke regulert mengden som kommer ut fra pumpa, men bare den som er i slangen, så for pumpa sin del er det ikke noe forskjell. Man kan også kjøpe en ventil som regulerer luftstrømmen, hvis man er urolig for lekasje.


Takk for svar Ny på akvariefronten, har aldri hatt noen pumpe i akvariet mitt. Fant ut at det var litt lite sirkulasjon i akvariet. Det er sekskantet og over 50cm dypt. Når lufta først kom så var det så mye at det ikke så noe fint ut.
B. Andresen
Mener du da nedi vannet eller oppe av vannet?


jeg lagde små hull i slangen med en syl. Slangen er utenfor vannet. Hullene er rett etter selve pumpa.
Kine Kristine
Her har du en [URLBLOCK1], og her er en [URLBLOCK2].


Takk, jeg har allerede tilbakeslagsventil, men reguleringskrana var nyttig Takk for tipset, kanskje jeg kjøper en reguleringskran, men inn til videre får de så hullene holde. Takk for tipset
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap