- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvilken snegle er dette?
Hvilken snegle er dette?
Postet 10.05.10 kl 18:17
Endret: 10.05.10 kl 19:44
Hei
Det ligner en pestsnegle. Har du en av den så blir det fort fler. Har hatt den selv i mitt akvarie, men jobber med saken for å få de vekk.
Postet 10.05.10 kl 18:32
Sebrasnegle er det ikke, deres egg må ha saltvann for å klekkes, og oppdrett i akvarium er ikke kjent i følge basen.
Er bildet tatt forfra eller viser det sneglen fra siden? Dersom det er forfra, og skallet avlangt og spisst i enden, tror jeg det er en damsnegle av noe slag, men dersom snegla har et rundt skall, synes jeg det likner litt på eplesnegleyngel egentlig. Den kan ha fulgt med en plante om du ikke har eplesnegler selv.
Dersom skallet er rundt, men flatt på sidene, kan det være en skivesnegle eller en posthornsnegle.
Er bildet tatt forfra eller viser det sneglen fra siden? Dersom det er forfra, og skallet avlangt og spisst i enden, tror jeg det er en damsnegle av noe slag, men dersom snegla har et rundt skall, synes jeg det likner litt på eplesnegleyngel egentlig. Den kan ha fulgt med en plante om du ikke har eplesnegler selv.
Dersom skallet er rundt, men flatt på sidene, kan det være en skivesnegle eller en posthornsnegle.
Postet 10.05.10 kl 18:42
det er tatt fra siden. sneglen beveger seg relativt raskt og den er på vei mot venstre side av bildet...
jeg har ikke kjøpt nye planter siden påskeferien.... og disse sneglene oppdaget jeg for en uke-to ukers tid siden...
jeg har kjøpt noen nye fisk, blant annet enn tiger malle av noe slag kalte hun i butikken den, 3 black molly, 1 ny ancictrus, og et par til fisk.. men det fulgte ikke med noe snegle fra dette. mener jeg på...
men er det noe jeg burde fjerne fra akvariet så fort som mulig? om det er av de vanlige pest sneglene vil jeg jo definitivt ikke ha de... for har jo et del av de flate pest sneglene... og de ønsker man jo heller ikke å ha
jeg har ikke kjøpt nye planter siden påskeferien.... og disse sneglene oppdaget jeg for en uke-to ukers tid siden...
jeg har kjøpt noen nye fisk, blant annet enn tiger malle av noe slag kalte hun i butikken den, 3 black molly, 1 ny ancictrus, og et par til fisk.. men det fulgte ikke med noe snegle fra dette. mener jeg på...
men er det noe jeg burde fjerne fra akvariet så fort som mulig? om det er av de vanlige pest sneglene vil jeg jo definitivt ikke ha de... for har jo et del av de flate pest sneglene... og de ønsker man jo heller ikke å ha
Postet 10.05.10 kl 18:50
Postet 10.05.10 kl 19:47
Endret: 10.05.10 kl 19:47
MaretardSebrasnegle er det ikke, deres egg må ha saltvann for å klekkes, og oppdrett i akvarium er ikke kjent i følge basen. Er bildet tatt forfra eller viser det sneglen fra siden? Dersom det er forfra, og skallet avlangt og spisst i enden, tror jeg det er en damsnegle av noe slag, men dersom snegla har et rundt skall, synes jeg det likner litt på eplesnegleyngel egentlig. Den kan ha fulgt med en plante om du ikke har eplesnegler selv. Dersom skallet er rundt, men flatt på sidene, kan det være en skivesnegle eller en posthornsnegle.
jeg har malayisk sandsnegle og for masse yngel på dem selv om det er et ferskvannsakvarium
Postet 10.05.10 kl 22:03
Postet 10.05.10 kl 22:04
Kenneth MyhreHei. Litt uskarpt bilde men regner med at det er denne [URLBLOCK1] Veldig vanlig i akvarier og formerer seg veldig kjapt. Kenneth
Nei, det er ikke den. for den på bildet har et flatt skal og avlangt skall. denne har et skall slik som eplesnegler og zebrasnegler har ...
men den har slike flekker og farger som sneglen på bildet, sånn nesten i alle fall. men skallet, eller sneglehuset er helt forskjellig
Postet 11.05.10 kl 13:25
Hvis den har et "sammenklemt" skall er det en posthornsnegl.
Postet 11.05.10 kl 13:42
Postet 11.05.10 kl 13:57
Postet 12.05.10 kl 14:56
Postet 12.05.10 kl 17:01
Iselin AlbretsenNoen som kan hjelpe meg med å finne ut hvordan snegle dette er?
Jeg er så godt som 100% sikker på at det er en pestsnegle, såkalt damsnegle. Formerer seg i hundretall...
Postet 12.05.10 kl 17:06
Postet 13.05.10 kl 16:00