Guppyene mine har knekk i ryggen å dør.

Jeg har drevet med guppy i ca 1-2år nå.
De siste 3månedene har guppyene mine fått knekk i ryggen og bare dør. Hva skal jeg gjøre?
Er litt skummelt å ikke vite hva jeg skal gjøre.
Håper noen kan svare meg.
har disse guppy`ene som har fått knekk på ryggen hatt mange fødsler?
Lisbethlangel
Jeg har drevet med guppy i ca 1-2år nå. De siste 3månedene har guppyene mine fått knekk i ryggen og bare dør. Hva skal jeg gjøre? Er litt skummelt å ikke vite hva jeg skal gjøre. Håper noen kan svare meg.

En av grunnene til at slikt skjer er innavel. Prøv å bytte ut noen av de du har og få noen nye fisker fra en annen stamme inn. Bland disse så er håpet om nye friske yngel
Sv
Nei det er for det meste hanner som får knekk å dør. har ikke hatt så mange fødsler på disse guppyene jeg har nå.
Har sett at enkelte her på forumet mener at dette har en sammenheng med innvollsparasitter. Det lønner seg sikkert å bruke søkefunksjonen for å finne mer om det.
Det kan jo og være at halesløret er for tungt og bære for hannene.

De to eldste hannene mine hadde problemer med akurat dette, så jeg tenkte og hjelpe dem med og stusse på halene dem`s som andre gjør med slørhalene sine dersom dem får for stor hale,
men det endte dårlig for begge to. Så det er ikke og anbefale på guppy`er.
Hvis det er de samme fiskene du har hatt hele tiden kan det være at de er litt gamle og da får de lett sykdommer som rammer "ryggrad" etc. Dette skjer ofte med gamle fisker..
Sv.
det er ikke de samme jeg har hatt hele tiden. de har bare dødd å dødd for meg. Så har kjøpt nye hele tiden. så nå gidder jeg ikke å drive med guppye`r mer. er jo bare de som dør så. hmm vanskelig dette her.
Huff da!
Det eneste svaret jeg kan gi, er å oppsøke en veterinær.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap