Snegleinvajon i rekekaret mitt :(

Hva skal jeg gjøre, i det lille rekekaret mitt på 100 liter der det bor 10 red bee, black bee og snow white bee`s, ammen med alle sine søte små rekeyngel, er det nå en HAUG med snegler
de må ha fulgt med plantene jeg kan ikke forstå noe annet, å jeg plukker, å plukker å plukker, men det føle bare som om jo mer jeg plukker, jo flere eggposer henger det rundt om, å jo mere sneglebabyer kreler det rundt på vinduet

kan noen hjelpe meg, kan ikke ha praktbotia osv for de kommer til å ta de nyklekkede rekeyngelen, å de neste som kommer, da 4 reker går med egg, å kommer til å slippe de denne eller neste uke....
Prøv å sette inn noen jegersnegler. De krever ikke mye plass, og er ganske så effektive
SGS
Prøv å sette inn noen jegersnegler. De krever ikke mye plass, og er ganske så effektive :-)


jegersnegler?? hva er det, jeg har bare 3 orter snegler utenom de oppi der, å de het ikke det, å vil de evt ta rekeyngelen min?
Å hvor får jeg tak i de?
Jegersneglen kan søkes opp i forumet her MEGET effektiv liten sak. Den lokale dyrebutikken kan nok få bestilt noen slike til deg
Blant annet på akvariereker.no (se link)



Ellers kan du prøve å søke på rubrikk på akvaforum. Er mulig at noen selger dem privat.

http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=50171
Tusen takk men de spiser ikke rekeyngel da regner jeg med?
Jegersnegler
Hei!

Jegersnegler er som SGS sier, veldig effektive. Pestsneglene forsvinner etter kun noen få dager!

Men....
Jeg vil ikke anbefale Jegersnegler/Anentome helena i rekekar. Sneglene kan finne på å spise rekene. Jeg sier ikke at Jegersneglene kommer til å spise rekene, men muligheten er der. Vet om flere som har mistet reker på grunn av at de har satt inn Jegersnegler.

(hvis du vil prøve, så er det bare å sende en mail til meg, og komme innom meg en tur, ser du bor i Rogaland, så skal du få med deg noen, har massevis av Jegersnegler til overs)
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap