Sand fra biltema?

vi trenger litt mer sand i et akvarium, og har hørt at sandblåse sand fra biltema skal være bra. er den fri for kjemikalier?
Biltemasand
Stian S
vi trenger litt mer sand i et akvarium, og har hørt at sandblåse sand fra biltema skal være bra. er den fri for kjemikalier?

Sanden du beskriver er merket med akvariesand, så den er fri for kjemikaler.

Jeg bruker den selv
I Bergen er de tom for 17-5425 og 17-5422, og de sa at det tar en god stund før de får den inn igjen. For øyeblikket har de bare olivinsand og annet tull.

Så skynd dere til Biltema og spør om de fortsatt har sand av rette typen på lager. Det kan bli lenge til neste gang.
har en halv sekk liggende jeg men får stikke og handle en til da!
kaller de den både sandblåser sand og akvariesand eller bare en av tingene?
Den heter "sand" og det står på pakken at den kan brukes til akvarium. Denne finnes i grov og fin og grov er å anbefale. Det står med svart trykt skrift på siden av sekken om den er grov eller fin.
Varenummer 17-5425 er grov sand og 17-5422 er fin sand, hvis jeg husker rett.

Alle andre sand-typer fra Biltema brukes på egen risiko. :p

Legg den i "innkjøpsliste" og søk etter riktig varehus så finner en om det er på lager.
Skal hente meg noen sekker selv i morgen.
Jeg har grus fra upstairs butikken som er på kjøpesenteret!
Det eneste som jeg stusset litt på var at grusen lagde ett slags skum i toppen av akvariet! Fisken reagerte ikke på det, men det beviser at å skylle grusen nøye er viktig..
Mia Heum
Jeg har grus fra upstairs butikken som er på kjøpesenteret! Det eneste som jeg stusset litt på var at grusen lagde ett slags skum i toppen av akvariet! Fisken reagerte ikke på det, men det beviser at å skylle grusen nøye er viktig..

Så og si all grus som ikke skylles lager ett slikt skum.
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap