Mit 120 l akvarie

Hei alle samen!

Har eit 120 l akvarie hjemme så jeg vistnok ikkje er heilt fornøgd med. Tyns det ser litt kjedelegt ut så jeg har tenkt å fylle botn med sand. Noe mer jeg trenger? ( Skal ikkje ta sand oppi akvariet mens fiskene mine er oppi)

Litt utydelige bilderfor eg brukte et litt dårligt kamera! ( håper ikkje dåkke bryrr dåkke om det)

Ønsker svar av alle!
Du har for lite lys, det ser jeg med en gang. Jeg tipper at plantene dine ser så skrale ut nettopp av den grunn. Du har et bittelite og altfor kort lysarmatur med kun et rør, ser det ut som?

Kjøper du deg et skikkelig armatur som går i hele karets lengde, gjerne et med plass til to lysrør, vil det bli en helt annen verden plantemessig. Kjøper du deg noen nye og friske, grønne planter vil akvariet straks se sunnere og mere frodig/livlig ut.
En mangroverot er heller ikke dumt, det er dekorativt.

Til sist så nevner jeg at det så også litt småskittent ut, men...? Det trengs en rengjøring av glasset både utenpå og inni tror jeg, samt skrape vekk gamle kalkflekker over vannlinjen. Det kan du bruke barberblad til.

PS! Filteret bør ikke "ligge slengt" løst så langt ned i karet. Det skal stå rett ved vannoverflaten og være festet i glasset med sugekopper.
Når det står riktig plassert, så gjør det at vannoverflaten får god nok bevegelse og vannet blir oksygenrikt.
Mangler du sugekopper og feste, bestill det som reservedeler der du kjøpte filteret.
Hei..
Det blir nok er bra akvarie
Har nylig kjøpt sand til akvariet mitt selv.. Og synes det ser veldig bra ut.. Men du kunne nok anskaffet deg litt flere planter =)
Hvilke fisker er det du har oppi da? Om du skal ha sand i bunnen, så tror jeg det kan være lurt å annskaffe deg noen bunnfisker/ maller..
Har for øyeblikket:
2 sebraciklider
1 kinesisk algespiser
17 ancistruser med unger ( 3 store resten små)

Trur det er det eneste
enig jeg ble anbefalt og kjøpe sand og det ble kjempefint men er enig med de andre du bør får mer lys, planter, vaske det og feste pumpen.
kanskje en pen rot det skal jeg skaffe meg snart.
jeg legger et bilde med så kan du se hvordan jeg har gjort det?
Nydelegt!

Har du kjøpt sand på biltema eller i butikken! Litt usikker kor den beste er hen og mor han er billigast, pris biltema?

Takk for svar! Skal forbrede akvariet voldsomt!
biltema er min kjøpt er den grove biltema sanden.
legger ved linken så du får riktig sand http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/
pass på at det står for akvarie på den.
den er billig på biltema jeg kjøpte for mye sand så jeg har en pose til overs trengte kun 1 pose til det 100l akvarie jeg har.
Det var ikkje verst!

Takker for svar!

PS: Miss-lille-my akvariet ditt er kjempe fint nå!
takk for det men jeg flytta litt på de store plantene:o) ble slik og nå får det vøre slik:0)
hvordan ble karet ditt legg ut bilde hvordan det blei?
Mye bedre. Men kanskje en mangroove rot til ancistrusene og 1 større plante i et hjørne? En skiferhule istedet for den ene kokosnøtthulen?

Takker for alle svar!
Har ikkje fått tid til å svart på spørsmåla for jeg var på ferie på Svalbard (skikkelegt kult, såg 3 isbjørner of fleire seler.)

Skal prøve å legge ut nokon bilder av akvariet så fort jeg har vert nordpå å kjøpt nye planter.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap