Vasspesten min blir gul - hjelp?

Jeg innredet et lite 28l akvarium 16.mai. Vasspesten var litt lang da jeg kjøpte den, og virker nå uhamslig og gul. Jeg har ikke hatt i noe plantenæring etter at jeg innredet. Satte stenglene litt ned i grusen og la forsiktig en stein oppå for å holde de nede. Kan det være at planten rett og slett hadde sett sine beste dager da jeg kjøpte den, eller må jeg gi den næring i form av tabletter eller flytende? Har en hornbladplante i samme kar og den virker veldig oppegående og trives godt

Jeg klippet i går av det som var gult på vasspesten og satte stenglene på plass i grusen igjen.
Easy Life Profito är flytande växtgödning som brukar fungera bra till växter.
Hva slags lys har du til denne 28 literen? Dessverre er det ofte veldig dårlig lys til slike småakvarier, ofte bare en lyspære og ikke noe lysrør. Det er ikke så mange planter som trives med det, selv om man i blant kan ha litt flaks og få til noen av de enkleste plantene. Javamose er f.eks. kjent for å kunne ta til takke med sparsom belysning, selv om den da ikke vokser særlig fort.
Lyset...
...er en 25W lyspære. Vasspesten ser ut til å like seg best når den får flyte litt rundt og ikke bli stukket ned i grusen. Har "avlet" vasspest i et lite plastakvarie med en halogenlampeover i en mnd nå og der blir den ikke gul

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap