Syk guppy?
Merket i dag at den ene hann guppyen min manglet i akvarie, å fant den liggende på bunn i grusen under roten. Han har ligget der ganske lenge i dag, men kom fram når jeg rikket litt i roten for å sjekke om det var liv (men la seg da ned dit igjen etter en stund).
Har nettopp tatt 50% vannbytte, å fisken er mer oppegående å svømmer rundt, men ser ut som han har en "knekk" i halen. Virker litt slapp, å svømmer ikke rundt å er like nysgjerrig som før lengre. Kan han være syk, såfall hva kan være galt?
Har nettopp tatt 50% vannbytte, å fisken er mer oppegående å svømmer rundt, men ser ut som han har en "knekk" i halen. Virker litt slapp, å svømmer ikke rundt å er like nysgjerrig som før lengre. Kan han være syk, såfall hva kan være galt?
Postet 17.06.10 kl 21:50
Postet 17.06.10 kl 21:53
Postet 17.06.10 kl 21:54
Postet 17.06.10 kl 21:59
Postet 18.06.10 kl 08:00
I spoke to soon?
Kanskje jeg tok feil.. han så skikkelig gira ut når jeg sto opp.. svømte rundt å koste seg.. Så nå ca kvarter etterpå, når jeg går å ser igjen, så har han gjemt seg igjen.. Denne gangen inni treballen. Legger til bilder så dere kan se hvilken oppførsel han har, og om dere evt kanskje har vært borti d før noen av dere?
Postet 18.06.10 kl 08:16
Ok, bare meg igjen her :P
Før jeg gikk på jobb tok jeg dette bilde (fant ut at syk fisk kanskje ikke var grunnlag for å holde seg hjemme fra jobb? ). Der ser dere at også den blå guppyen nå legger seg ned på bunn og hjemmer seg.. liker ikke dette. kan d være nitritt? Skiftet som sagt 50% vann i går, skal skifte igjen i dag når jeg kommer fra jobb. men så reiser vi på hytta, så får ikke byttet igjen før søndag.. fare for at de ikke kan klare seg til da, hvis d er nitritt? håper på det beste nå
Før jeg gikk på jobb tok jeg dette bilde (fant ut at syk fisk kanskje ikke var grunnlag for å holde seg hjemme fra jobb? ). Der ser dere at også den blå guppyen nå legger seg ned på bunn og hjemmer seg.. liker ikke dette. kan d være nitritt? Skiftet som sagt 50% vann i går, skal skifte igjen i dag når jeg kommer fra jobb. men så reiser vi på hytta, så får ikke byttet igjen før søndag.. fare for at de ikke kan klare seg til da, hvis d er nitritt? håper på det beste nå
Postet 18.06.10 kl 08:59
Postet 18.06.10 kl 11:01
Var faktisk på Tropehuset i går, å da så vi etter Nitritt test, de hadde ikke noen igjen (og har ikke fått inn heller på lenge for sjekket hver gang vi er der).. men de hadde jo flere andre tester som nitrat, amoniakk osv.. men føler kanskje nitritten er den som burde sjekkes?
Hvis ikke får vi reise en annen plass de sikkert har tester da
Hvis ikke får vi reise en annen plass de sikkert har tester da
Postet 18.06.10 kl 11:35
:(
Da jeg kom hjem fra hytta i dag, så var guppyen død. Stakkar fine guppyen min. Det var triste greier! Men har skrifta vann i dag og, så håper ikke flere fisk dør nå..
Postet 20.06.10 kl 20:44
Inaktiv bruker
nååå det var tirst!
Håper det går bedre med de andre!
Håper det går bedre med de andre!
Postet 25.06.10 kl 20:52