Hvorfor er solblender så dyrt?

har en canon eos 500d
har kjøpt en canon ef 70-300mm teleobjektiv,
og skal kjøpe en solblender til objektivet.
da jeg skjekka på fotovideo.no så koste en solblender 445kr. noe som jeg syntes er helt synsykt. jeg tenkte mere noe rundt 70kr. det er jo bare en masseprodusert blastikdings.

er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en billigere solblender?

noen kommentarer?
her er gratis solblender.

har et canon eos 500d selv som jeg skal kjøpe nytt objektiv til. hvordan blir kvaliteten på bildene med full zoom?
Re:hvorfor er solblender så dyrt?
jeg skjønner ikke helt hva du mener med full zoom, mener du full optisk zoom, eller og zoome på bildene etter at de har blidt tatt.

det blir ypperlig kvalitet med opptisk zoom, og ikke så stor forskjeld med "fake" zoom.

ps: jeg tror jeg kommer til og bli leddav hvis jeg kommer med den gratilblenderen...
si at du tar bilde når objektivet står på 300mm hvordan er kvaliteten da. hakke så peiling på dette enda jeg kjøpte kamera for 3 dager siden.

tviler ikke på det nei men det var da hvertfal billigere
Re:hvorfor er solblender så dyrt?
kvaliteten er ikke noe annerledes en med det vanelige kit-objektivet.

for og gjøre det litt lettere og forstå, så blir det som og bruke et forstørlsesglass. du ser enda nermere, men du ser ikke dårligere, eller kornete.

hvis du skal kjøpe et teleobjektiv, så vil jeg annbefale det som jeg har. det kosta 4195kr er veldig robust, rask autofokus, og utmerket bildestabilisator.
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap