Hvilke malawi er dette?

Jeg har kjøpt noen malawi, også vet jeg ikke hva slags malawi fisk jeg har kjøpt.
Kjøpte 3 stk som var knall gule, men nå begynner de å bli Blå/ lilla.
Også er det en annen type som jeg kjøpte på dyrebutikken men de visste ikke hva slags malawi de heller. Den er brun/ kobber farget.

De ligner litt på golden men det er andre farger på kroppen.

Det ligger bilder på profilen min under Juwel 160L

Håper noen kan hjelpe meg
På forhånd takk
Hilsen Rita
Hei du.
Vanskelig å se hva du har der, synes jeg. Den øverste kan kanskje minne om
Maylandia/Pseudotropheus aurora, men det kan godt være en annen art. Kroppsformen ligner Golden. Kan det være Labidochromis sp. "perlmutt" i stedet? Bare spekulasjoner
Det blir jo lettere å se når de er ferdig utfarget.
Hvor store er de?
Takk
for svar.
Ja det er ikke de beste bildene.
Ja det kan være perlmutt.
De er ca 8 cm. De 2 første bildene er samme type fisk, tok bilde av fisken i kokosnøtt hulen da man kunne se fargen i ansiktet. Finnene på fiskene er gule men ikke så veldig gule, og de har bare en egg flekk på gattfinnen.

Det 3 dje bildet, er det en fisk i samme slekten tro?

Rita.
Vanskelig å si hva du har, synes jeg i hvertfall. De kan jo forandre seg ganske mye inntil de slår seg til ro og farger ut helt.
kanskje du finner noen som ligner på fiskelista til Nol (4 sider) så kan du sammenligne med andre nettsider:
Nols ciklidhobby

Ikke umulig at den på siste bildet er av samme type som den første.
Grunnen til at jeg tenkte på Labidochromis er at de har så spiss munn (ser sånn ut på det første bildet).
Ja de er spisse i munnen. Og den på det siste bildet er helt lik de på det første bildet, bare andeledes farge.
jeg får bare smøre meg med tolmodighet og vente å se kossen farger det blir på de.
Takk for svar.
Hilsen Rita.
:-)
Nå vet jeg hva slags malawi jeg har
Det er pseudotropheus saulosi.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap