Blå kampfisk(er ny)

Har en blå jente kampfisk som jeg kjøpte av en dame i drammen og hun hadde ikke brukt filterpumpa si og ikke varme kolben men jeg bruker begge deler men da svømmer kampfisken min mot strømmen er dette normalt? Husk jeg kan ikke mye er nybegynner=)
Kampfisker liker rolig vann, så hvis du har mulighet for det, så snu utblåsen mot glasset slik at vannstrømmen blir dempet.
Filter burde alle fisk ha, så jeg ville ikke droppet dette. Filteret omdanner giftig nitritt til mindre farlig ammonium, som du etterpå fjærner fra vannet ved å ta et vannbytte på ca. 30% hver uke.

Øverst på akvaforum sin side finner du knappen "artikler" trykk på denne og les om oppstart av akvariet, og andre nyttige artikler
ok jeg skal snu filterpumpa og lese artikkelen Takk
Blå kampfisk(er ny)
Nå har jeg snudd åpningen til filterpumpa og kampfisken min er mer aktiv nå enn da det var strøm i vannet=)Takk for svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=) Har ikke planter så det er litt tomt men får tak i snart...
Nytt problem blå jente kampfisk
Når jeg slår på filterpumpa så stikker kampfisk hunnen til ett hjørne og blir der til jeg slår av pumpa bare for og se men hun hadde ikke filterpumpe hun forrige som hadde kampfisken.Hva burde jeg gjøre for at fisken skal ha det bra og hyggelig?
Inaktiv bruker

veldig fin kampfisk du har fått deg

siden jeg også er litt fersk innen dette faget skal jeg være litt forsiktig med å svare deg. Men du kan starte med å få inn litt planter. pumpen og filteret er bra at du bruker. Som en annen skrev, la den utblåsningen av vannet peke litt bort / opp slik at det blir mindre strøm i vannet. gi den lys på dagen, og passelig med mat. pass på temperaturen, og husk vannbytter og slikt. som en annen også skrev, det er mange fine artikler i basen
Blå kampfisk hun(er ny)
Fikk tak i planter i dag 02.07.2010 en Bacopa Caroliniana=) Og har snudd åpningen til pumpa så den peker innover og hun ser ut til og trives bedre=) Takk for info=)
Det var en fin jente du har fått tak i
Inaktiv bruker
Henning Lehn
Fikk tak i planter i dag 02.07.2010 en Bacopa Caroliniana=) Og har snudd åpningen til pumpa så den peker innover og hun ser ut til og trives bedre=) Takk for info=)

om du har potten på blomsetn din enda kan du godt ta den av, og fjerne den vatten som er rundt
Takk
BloppBlopp
Det var en fin jente du har fått tak i :)
Takk for at du syntes den er fin=)
Nytt spørsmål
Er min kampfisk en type fredelig kampfisk men har fredelig kampfisker andre farger en 1 farge?Bilde nummer 1 er den fredelig kampfisken jeg fant på nettet og nummer 2 er min.
Henning Lehn
Er min kampfisk en type fredelig kampfisk men har fredelig kampfisker andre farger en 1 farge?Bilde nummer 1 er den fredelig kampfisken jeg fant på nettet og nummer 2 er min.
Min har de to finnene under men har de ikke ute i det sekundet jeg tok bildet.
Det er nok en Betta splendens du har. Vanlig kampfisk altså.
Maretard
Det er nok en Betta splendens du har. Vanlig kampfisk altså.
Ok
Inaktiv bruker

hvordan står det til med fisken og planten din da? spennende det der å undersøke litt om fisker. er bare knallfin den kampfisken din. har den fått et navn?
Solosuper
hvordan står det til med fisken og planten din da? spennende det der å undersøke litt om fisker. er bare knallfin den kampfisken din. har den fått et navn? :)
Den har det bra og plantene også den svømmer rundt etter bånn nesten hele tiden så jeg kalte den Bånn kanskje litt rart navn men jeg syntes det fenger=)
Inaktiv bruker
Henning Lehn
[QUOTE=Solosuper] hvordan står det til med fisken og planten din da? spennende det der å undersøke litt om fisker. er bare knallfin den kampfisken din. har den fått et navn? :)
Den har det bra og plantene også den svømmer rundt etter bånn nesten hele tiden så jeg kalte den Bånn kanskje litt rart navn men jeg syntes det fenger=)

hehe stilig ikke rart i det hele tatt, bare kult mr bånn hehe
Pen fisk, men den er ingen ciklide.
Denne tråden bør vel flyttes til fora om labyrintfisk, og her finner du også mer relevant informasjon om stell og visse særegenheter labyrinter har som ikke er så relevant for ciklider. Som for eksempel labyrinten.

Solosuper:
Å kalle en dame-kampfisk for Mr Bånn er vel en grov fornærmelse.. hehe
Inaktiv bruker

loool jo hehe der sa du noe. fikk ikke det med meg ms bånn ( noen ganger helt på bånn ) joda la nå han få kalle fisken sinn bånn om han vil tror ikke hun tar seg nær av det selv om andre kanskje ville gjort det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap