Kulefisk anbefalt 100 liter

Inaktiv bruker

leser på nettet, og ser videoer på youtube ang den sør amerikanske kulefisken. mange har et eksemplar i et 60 liters eller 80 liters kar. Jeg leser her inne at minimum er 100 liter. samtidig leser jeg at fisken blir 14 cm lang.

siden jeg er nybegynner, spør jeg, er det riktig? er det pine å ha et eksemplar på 14 cm i en 60 liter?

de finens jo i dverg størrelser også da

Jeg hadde tidligere et helt mongo teit innlegg om noe som lignet dette, men glem for all del det.
7-8 cm
http://www.thepufferforum.com/forum/library/puffers-in-focus/sap/ - en veldig god artikkel om sør-amerikans kulefisk (SAP på engelsk). mannen som har skrevet denne artikkelen har virkelig peiling, så les denne artikkelen godt

denne fisken blir neppe 15cm lang i akvarier. normal størrelse er 7-8 cm. hvor disse påståtte 15cm kommer fra er det ingen som kan dokumentere.

hjemme har vi en gjeng av disse (5 stk) gående i en 240 liter. de har ikke akkurat vokst noe særlig på halvannet år - og er fortsatt ca 4-5 cm store.

denne kulefisken liker å svømme MYE og det er derfor den trenger god plass - og gjerne noen partier i akvariet med sterk vannstrøm
Inaktiv bruker
takk for linken teppemann. virkelig int lesing. så vi snakker kulefisker som blir ca 5 cm og ikke 14 altså. kampfiskene mine er jo fem cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap