Hva heter denne "stengelplanten" min?

Tok 2 stk stengler fra 300Liter'n. Det er de til venstre på bildet.
Har helt glemt hvordan plante det er! :O
Om jeg ikke husker feil så skal den vist avgi en viss "frisk" lukt.

Er litt nybegynner på sånt. Med slike planter jeg har her (+ javabregne som ikke syns på bilde) holder det med flytende plantenæring?

Har en flaske med PlantPro, som har "Alt du trenger for optimal plantevekst og helse på dine planter" som det står så fint :P

ps. det er flytende! :P
Synes den ligner på en amasonas sverdplante. Ingen bilder av den i basen, noe som er litt snodig siden den er veldig vanlig, men google har en del bilder her.

Skal ikke si det 100% sikkert, for den ser litt sammenklemt ut på bildet.

Jeg bruker kun flytende næring til min, og det fungerer utmerket, den vokser noe helt utrolig, men ekspertene vil nok si at den skal ha tabletter i substratet.
hva med den til venstre da? tenkte det kanskje var en Micranthemum umbrosum. Men er ingen ekspert, bare kikket rundt på bilder i plantabasen

Godt og se at ikke bare jeg som er våken så tidlig

legger ved et litt bedre bilde
jeg skrev forresten feil, tok den fra 180L hehe...rett skal være rett
Svar
jeg kan si med 99% sikkerhet at dette er en bacopa art.
På det øverste bildet ditt er det en Bacopa stengelplante helt til venstre. Sannsynligvis Bacopa caroliniana. Jeg har aldri hørt at de skal lukte vanligvis, men det er mulig de avgir en viss duft når man knuser bladene mellom fingrene. Mener å huske noe sånt, men det er noen år siden jeg hadde den planten.

Den planten du har presset nedi en stein med hull, er en Echinodorus bleheri, vanlig sverdplante. Den så noe inneklemt ut. Den bør få stå fritt så den kan få vokse skikkelig og bre bladene sine som en paraply. Den liker helst å få plantegjødning i form av tabletter stukket langt ned i grusen ved røttene dens. Sverdplanter får et digert rotnett, og veldig dekorative blader som vokser helt til overflaten og lener seg utover.
Takk for tisp! Kan ingenting. Skal la sverdplanten få plassen den trenger
Tilfeldig bekjentskap
© Helle Aamelfot
Reklame for plussmedlemskap