Siamesisk algeeter forsvinner

Lurer på om jeg har en fisk som spiser Siamesiske algeetere?

Måtte redde en del fisk fra et akvarium som lakk og lurer på om en ål spiser mine Siamesiske algeetere? Skal prøve å laste opp et bilde senere. Fiskene jeg kan identifisere er:
Sølvhai
Praktbotia
Perlegurami (Mulig andre typer også)
Black Ghost
3 typer algeetere

Noe som ser ut som en ål
Brunaktig, flekket, ryggfinne, halefinne, klump på hodet.

Kan noen hjelpe meg å identifisere synderen?
La ved et bilde av ålen.

De Siamesiske algeetere er ca 5-7 cm
Ålen på bildet er ca 15 cm tror jeg
SAE er ekstreme til å hoppe, har sett mange som har hoppet ut av karet igjennom de minste åpninger - spesielt hvis du har fisk som stresser/jager dem - sjekk derfor gulvet i nærheten av karet ditt for sikkerhets skyld.
Ser ikke helt ut som den nei, men er iallefall av samme art. Tror jeg kan konkludere med at det er denne fisken som er synderen ut i fra fór beskrivelsene.

Min størrelse på akvarium: 9000 liter :/
Noen som er interessert i en ålemalle? :P

Takk for hjelpen!
Som du kan se på bildet er finnene stripet og kroppen er prikket. Den har ikke lange følehorn på nesen, kun de to små du ser på bildet. Kroppen har en jevn fasong helt frem til hodet der den buler ut. Den liker seg best i en kunstig hule av plast. Kommer nesten aldri ut.
hunn fisk pleier ikke og ha barter det du har er en hunn, vet ikke mer kan vere en annen fisk og. noen fisk kan jo skifte farge etter grusen/sanden
I alle dager... Sølvhai, BG, ålevesner...
Hvor stort akvarium har du egentlig, og hvorfor i alle dager har du ikke lagt ut bilder av det så vi andre får noe å sikle på? ;o Shame on you!
Hocki125
hunn fisk pleier ikke og ha barter det du har er en hunn, vet ikke mer kan vere en annen fisk og. noen fisk kan jo skifte farge etter grusen/sanden

Det stemmer ikke. Du tenker på EN art fisk, nemlig Ancistrus. Der får ikke hunnen barter.

Det samme gjelder ikke kategorisk alle andre fiskearter! Det finnes massevis av fiskearter der hunnene får like mye "barter" og følehorn som hannene.
en i akvarie butikken sa de de, eller de sa de fleste hadde det sånn, men jeg har erfart at akvarie butikker ikke alltid har rett
Unnskyld hvis jeg feilinformerte deg, Bøtteknotten
Har et 500 liters (Skulle gjerne hatt større) akvarium og et 85 liters. Ikke egentlig mitt ansvar her i huset, men etter som akvariet så ut som en eneste stor alge måtte noe gjøres. Er redd jeg ikke kan legge ut så skammelige bilder. Må rengjøre mer først.

Har omgjort det minte akvariet til en sump og oppgradert pumpen til 1200 l/t.

Noen som har erfaring med ferskvanns sump?
Dette er ikke noen ål. Dette er en praktibikir. Vidunderlig fisk, som gjerne kan finne på å ta en liten SAE dersom den passer i munnen. En bikirs munn er større enn du ofte tror.

Selv har jeg 10 SAE i mitt 540 liters kar, men minimumsstørrelse for introduksjon er nå 7cm. Alt under dette kan bli spist, om ikke av bikirene så av acaraer og jack dempsey. I ditt kar er det trolig bikiren, eller som andre skriver, uthopping som er årsaken.

Polypterus ornatipinnis profil:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=12803

Edit; PS: en STOR black ghost vil jeg anta også kan ta mindre SAE

Tusen takk! Den er prikk lik praktibikir.
Det er en rovfisk de luxe. Det er nok den som spiser seg god og mett på SAE'ene dine. De spiser det meste som de klarer å gape over. Og munnen kan åpnes på vid gap og bli mye større enn du tror, make no mistake :p
Og her kommer tusen-kroners-tipset for fremtiden for å unngå flere fisketabber à la bikir;

Aldri kjøpe en fisk i butikken på innfallsmåten mer
Ser du en fin fisk i butikken, noter deg navnet og gå hjem og google den eller søk her i fiskebasen, evt spør her på forumet. Hva spiser den, hvor stor blir den, hva slags vannverdier vil denne fisken ha, osv.

Det er den smarte måten å shoppe fisk på Og den beste. Bare spør SAE'ene dine... nei, vent, de er jo spist, så det går ikke! :p

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap