Hva trenger jeg av utstyr til luftpumpe?

luftpumpe...

jeg tenker jeg skal anskaffe meg en luftpumpe og brusestein..
men jeg vet jo rett og slett ikke hva jeg trenger av utstyr.

litt flaut her, meeen, altså, jeg har sett på noen bilder av luftpumper, men hva drives den av? skal den ikke kobles til en stikkontakt eller noe?

og hva trenger jeg av utstyr? dere må hjelpe meg ned til minste detalj her altså, for jeg har faktisk ingen peiling
Du trenger bare pumpen, som går på strøm, luftslange i ønsket lengde, tilbakeslagssventil (anbefales) og brusestein. Mulig en luftslange sugekopp som holder slangen i vannet. Så er det bare å koble sammen å få slangen og brusesteinen i karet.
åkei... ikke mere altså??

hva er en sånn en : Aquatic Nature CO2 reaktor ?? noen som vet???
Anne Kristin
åkei... ikke mere altså?? hva er en sånn en : Aquatic Nature CO2 reaktor ?? noen som vet???


Det har ikke noe med luftpumpe å gjøre, men det er som det skrives - en co2 reaktor. Dvs. en innretning som sørger for at co2 fra en ekstern kilde blir blandet best mulig med vannet.
Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Finner selvfølgelig ikke igjen trådene jeg leste akkurat nå, men det var jo svare enkelt når man fikk det forklart: Pumpa trenger ganske riktig strøm. Og skal stå og dure i trygg avstand fra vannet. URL=http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=4807&pageId=713]Slange[/URL] følger vanligvis ikke med, på min er det to uttak som kan stilles individuelt, men de fleste har ett uttak, så ta et grovmål fra der pumpa kan stå/henge til bunnen av hva-det-nå-er som trenger luft. Noen har tydeligvis opplevd vått gulv, så tilbakeslagsventil ble varmt anbefalt. Klipp slangen i to og tre på et lite stykke fra pumpa. Tre på brusestein. Putt steinen på plass. Nyt bobler...

Det finnes også filtre til å tre på i stedet for luftestein, hvis man har behov for det.

Håper du ble mer bompete nå :o)
så utrolig tusen takk.

føler meg litt tryggere her nå. bare få kjøpt meg en slik da . får stikke innom nærmeste dyrebutikk snart da .

takk igjen
Luft
Har det noe for seg med ekstra luft i vannet hvis man har god flow i vannet? bare spør som den uvitende og ganske ferske akvaristen jeg er..
Marius Johansen
Har det noe for seg med ekstra luft i vannet hvis man har god flow i vannet?

Den var lett å svare på. Nei.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap